مدیرکل گمرک دوغارون تایباد در استان خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع کالا از دوغارون به افغانستان صادر شد.

یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع کالا از دوغارون به افغانستان صادر شد

به گزارش قدس خراسان، سید حسن رحیمی‌زاده اظهار کرد: ۳۱۵ هزار تن سیمان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه از گمرک دوغارون در شرق خراسان رضوی به کشور افغانستان صادر شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک دوغارون تایباد در استان خراسان رضوی بیان کرد: ارزش این میزان سیمان صادر شده ۱۵ میلیون دلار بوده که نسبت به همین بازه زمانی ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این میزان سیمان صادر شده به افغانستان در قالب ۹ هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون ترانزیتی صادر شده است که ظرفیت مجاز بارگیری هر کامیون سیمان برای ناوگان حمل و نقل افغانستان ۳۴ تن و برای ناوگان حمل و نقل ایران ۲۴ تن است.

رحیمی‌زاده گفت: افزون بر ۹۰ درصد از سیمان صادر شده به افغانستان به مقصد شهر هرات است.

مدیرکل گمرک دوغارون تایباد در استان خراسان رضوی افزود: سیمان از مهمترین مصالح ساختمانی است که از کارخانه‌های سیمان سراسر کشور به مقصد گمرک دوغارون و کشور افغانستان بارگیری می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع کالا از دوغارون به افغانستان صادر شد و ارزش دلاری کالاهای صادر شده افزون بر ۶۰۰ میلیون دلار برآورد شده است که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۳۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

رحیمی‌زاده گفت: کالاهای صادر شده به سمت افغانستان، تامین کننده بازار ۳۰ میلیون نفری این کشور است.

مدیرکل گمرک دوغارون تایباد در استان خراسان رضوی مهمترین اقلام صادراتی از این گمرک به افغانستان را انواع مصالح ساختمانی و فرآورده‌های نفتی اعلام کرد و افزود: هم اکنون روزانه بیش از ۵۰۰ دستگاه کامیون از طریق این گمرک صادرات و ترانزیت انواع کالا به افغانستان را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: ۹۰ درصد کالاهای صادراتی از گمرک دوغارون به مقصد شهر هرات منتقل می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.