معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ تحقیقات و طرح‌های علمی که از آن ثروتی تولید و مشکلی حل نشود از نظر اقتصاد دانش بنیان، ارزش و جایگاهی ندارد.

معاون وزیر بهداشت:‌ تحقیقات، بدون تولید ثروت ارزشی ندارد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، دکتر یونس پناهی پنجشنبه در آیین تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده این دانشگاه افزود:‌ محقق در پژوهش‌ها باید به حل مشکلات بیندیشد و لازمه انجام هر تحقیقی، بهره‌مندی عمومی از آن است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد:‌ یکی از جدی ترین خواسته‌های نظام و اسناد بالادستی در حوزه سلامت، مرجعیت علمی است که داشتن نیروهای انسانی نخبه و علاقه مند به وطن در حوزه دانشجویی و هیات علمی و وجود زیرساخت‌های اولیه از الزاماتی است که به واسطه آن می‌توان بالاترین تولیدات علمی را داشت.

وی افزود: از الزامات مرجعیت علمی، تولید علم و مقاله است که کشور ما در این شاخص رتبه ۱۵ جهان را دارد که جایگاهی خوب است، اما قابل قبول نیست چرا که علم باید تبدیل به فناوری شده و خدمات آن به جامعه برسد.

پناهی گفت:‌ دانشگاه علوم پزشکی سبزوار مرکزی رو به رشد و برنامه محور است که با توجه به پیشینه این منطقه در پرورش بزرگان و اندیشمندان نامدار،‌ می‌توان گفت که این خطه دارای زیرساخت مناسبی از نظر تفکرات علمی، دینی و فرهنگی است و نباید اجازه داد که این تاریخچه پرافتخار کمرنگ شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی از اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای صدور مجوز مرکز توسعه بالینی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز،‌ تمام پایان‌نامه‌های دیتا، برای تولید علم و فناوری وارد آن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.