فرماندار شیروان گفت: سد بارزوی شیروان در سال زراعی جاری فقط ۷ تا ۸ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز کشاورزان را تأمین می‌کند.

وضعیت سد بارزوی شیروان خوب نیست/ این سد فقط ‌۸ میلیون متر مکعب آب دارد

به گزارش قدس آنلاین، دولت اسماعیل‌زاده  اظهار داشت: در سال گذشته و با توجه به خشکسالی شدیدی که در استان و به ویژه شهر شیروان به وجود آمد شاهد کسری آب برداشت شده از سد و سایر منابع برای استفاده کشاورزی بودیم و تامین آب شرب مردم اولویت اصلی بود.

وی افزود: سد بارزوی شیروان تنها سد دارای بدنه بتنی در استان خراسان شمالی که در سال ۹۶ و ۹۷ هم با کاهش شدید سطح آب مواجه شده بود. در سال ۱۳۹۸ و با بارش‌های آن سال وضعیت ذخیره آب در سد مناسب شد که متاسفاه به دلیل عدم اعمال مدیریت در برداشت آب، دوباره دچار مشکل شد.

فرماندار شیروان گفت: براساس پیش‌بینی‌ها در بدبینانه ترین حالت در سال زراعی جدید حدود ۵ تا ۷ میلیون مترمکعب آب در سد خواهیم داشت و این در حالی است که ظرفیت گنجایش آب سد حدود ۹۰ میلیون متر مکعب است. امیدواریم با تخصیص مدیریت شده آب سد به کشاورزان، از این بحران عبور کنیم.

اسماعیل‌زاده تصریح کرد: خشکسالی اثر مخربی در وضعیت سد داشته و  بارندگی‌های اخیر نیز تاثیر زیادی در حجم آب نداشته و تنها ۱۳ میلیون متر مکعب آب دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.