مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی گفت: باید صادرات را در بخش صنعت طلا و جواهر فعال کنیم تا در بحث تولید موفق‌تر از قبل باشیم و بتوانیم موانع موجود بر سر راه تولید و صادرات این صنعت ارزشمند را رفع کنیم.

پیشقدمی بسیج جهت رفع موانع تولید صنعت طلا و جواهر در کشور

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد، غلامرضا حسن پور در حاشیه هشتمین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره، فیروزه، ساعت، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته اظهار کرد: در راستای دغدغه‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی، در مجموعه بسیج چندین میز بین‌المللی مانند میز عراق، روسیه، سوریه و لبنان را فعال کرده‌ایم. همچنین به‌زودی میزهای پاکستان و افغانستان نیز راه‌اندازی و با میزهای خراسان شمالی و خراسان جنوبی فعال خواهند شد و فعال شدن میز عربستان نیز در دستور کار قرار دارد.

مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی افزود: بسیج با همکاری اتاق بازرگانی و اصناف می‌تواند کارهایی که شاید از توان بخش خصوصی خارج است را انجام دهد. زیرا برخی از موانع و بخشنامه‌هایی است که بخش خصوصی اگر بخواهد از آن دفاع کند این تصور پیش می‌آید که شاید منافع خودشان را در نظر می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر بسیج بیاید و این مطلب را روشن کند که برخی کارها می‌تواند اشتغال ایجاد کند و سرمایه کشور را افزایش دهد، چون بسیج ذی‌نفع نیست از او بیشتر پذیرش دارند و این موضوع می‌تواند سرآغاز اتفاقات خوبی در حوزه‌های تولید باشد.

حسن پور تصریح کرد: امیدوارم مشکلاتی که در سر راه تولید مطرح شده، بررسی شود تا اگر لازم است این مباحث را به جلسه سران قوا ببریم و برخی از موانعی که وجود دارد را برطرف نماییم.

مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی با اشاره به اینکه متاسفانه ما از این صنعت اشتغال‌آفرین وسرمایه‌ساز و ارزآور غفلت کرده‌ایم، بیان کرد: این غفلت سبب شده تا برخی از بزرگان این صنعت به خارج از کشور بروند و سرمایه‌هایشان را نیز با خود ببرند و امیدواریم درس عبرتی برای مجموعه دولت باشد و به بخش خصوصی اهمیت بیشتری بدهند تا به جای نگاه به خارج کشور، با رفع موانع تولید بتوانند به اشتغال و تولید کشور کمک کنند.

وی یادآور شد: اگرچه در این صنعت متاسفانه گاهی برخی از افراد بازاری‌نما و گاهی قاچاقچی هم هستند که با آن‌ها برخوردهایی انجام می‌شود، اما این به آن معنی نیست که همه را متهم نماییم زیرا اکثریت فعالان حوزه صنعت طلا، جواهر و گوهرسنگ‌ها، انسان‌های شریف، دلسوز و سختکوشی هستند که دلشان برای اعتلای کشورشان می‌تپد.

حسن پور عنوان کرد: این نمایشگاه تجلی زحمات و هنر صنفی است که در دوران‌های مختلف دفاع مقدس و هم در پیروزی انقلاب و همچنین در دوران کرونا به مردم و نظام کمک کرده‌اند و امید است که با تدابیر ارزنده مجلس، دولت و متولیان امر بتوانیم این زحمات را جبران کنیم و به تقویت جایگاه بین‌المللی صنعت طلا و جواهر کشور عزیزمان کمک کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.