معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت یک میلیارد قطعه یدک خودرو با کد رهگیری و دارای ضمانت در یک سال گذشته خبر داد و گفت: تولید خودرو در دولت سیزدهم رشد داشته است.

ثبت یک میلیارد قطعه یدک خودرو با کدرهگیری/ رشد تولید خودرو در دولت سیزدهم

به گزارش قدس آنلاین، «محمدمهدی برادران» روز سه‌شنبه در آیین اهدای ۲ خودروی نیسان آبی به ۲ خانواده فداکار، اظهار داشت: سال گذشته فروردین ماه طرحی با عنوان شناسایی قطعات یدکی توسط تولیدکنندگان و تامین کنندگان قطعه آغاز شد.

وی با بیان اینکه یک میلیارد قطعه یدک خودرو با کد رهگیری ثبت شده است، ادامه داد: این تعداد قطعه در مجموع توسط تولیدکنندگان تولید شده که تقلبی و قاچاق نیستند و دارای ضمانت هستند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت افزود: سایپا رتبه نخست را با رشد ۶۰۰ درصدی در تولید قطعات یدکی کسب کرده است.

برادران با اشاره به امضای تفاهم معاونت صنایع عمومی وزارت صمت با سایپا، گفت: قرار است بیش از ۱۰ هزار خودروی نیسان آبی به صورت اقساطی به صاحبان صنعتی که ایجاد اشتغال کنند، اختصاص خواهیم داد.

وی بیان کرد: این طرح از امروز به مدت یک ماه آغاز شده و صاحبان صنعت می‌توانند این خودروها را در اختیار رانندگان برای حمل کالاها قرار دهند.

معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که صنایع دنبال می‌کنند، مسئولیت اجتماعی است، گفت: بیشتر کارهای خیری که در کشور اتفاق می‌افتاد، از سوی مجموعه صنعتی و صاحب صنعت است که در حوزه اشتغال‌زایی و فرهنگی و اجتماعی صورت می‌گیرد و در کنار اشتغال‌زایی که مرهون مجموعه‌های صنعتی کشور است، از فضای معنوی و اخلاقی در جامعه‌ای بهره‌مند می‌شویم.

برادران با بیان اینکه در سال‌های گذشته تولید خودرو کاهش یافته بود، گفت: اکنون در دولت سیزدهم شاهد رشد تولید خودرو هستیم و موانع تولید توسط وزیر صمت طرح موضوع شده است؛ رییس جمهور نیز دستور رسیدگی داد که اکنون اصلاحات در تولید خودرو صورت گرفته و شاهد رشد کمی و کیفی تولید خودرو هستیم.

وی تاکید کرد: تولید نیسان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد چشمگیری داشته و امسال نیز به ۶۰ هزار دستگاه تولید می‌رسد.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به اینکه در صنعت دچار مشکل کمبود نیرو هستیم، گفت: نبود نیروی کار یکی از مشکلات در حوزه صنعت است که نشان می‌دهد در گذشته سیاست جمعیتی و فرزندآوری را درست در نظر نگرفته‌ایم و اکنون جامعه صنعتی نیاز به نیروی کار دارد که یک راهبرد است.

برادران با اشاره به از خودگذشتگی راننده نیسان در نجات جان ۶ نفر با خودروی نیسان، گفت: اول از جامعه خبری که اخبار را خوب مخابره می‌کنند تشکر می‌کنیم و دوم از این راننده‌ای که توانست با خودروی اجاره‌ای اقدام به نجات ۶ نفر محبوس شده در آتش کند، قدردانی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: همچنین یک راننده نیسان دیگر برای ۱۲ نفر از اعضای خانواده خود با این خودرو نان آوری می‌کند که از این خانواده به خاطر اهتمام به سیاست جوانی جمعیت نیز تشکر می‌کنیم و این خانواده‌ها نیسان آبی هدیه می‌شود.

به گزارش ایرنا، اخیراً گزارشی از رسانه ملی از دو فرد پخش و در فضای مجازی وایرال شده که مرتبط با وانت نیسان تولیدی شرکت زامیاد است؛ گزارش اول از شخصی است در مشهد که با استفاده از قدرت وانت نیسان توانست با تخریب دیوار کارگاه مبل‌سازی که در آن آتش‌سوزی رخ داده بود، جان ۶ نفر از گرفتاران در آتش را نجات دهد و گزارش دوم مربوط به شخصی است در استان فارس با ۱۲ فرزند که معاش خانواده خود را از طریق کار با وانت نیسان استیجاری تامین می‌کند.

امروز با حضور معاون وزیر صمت ۲ دستگاه نیسان آبی به این خانواده‌ها اهدا شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.