سومین هفته افتتاح مدارس در مشهد با افتتاح و توسعه یک دبستان در منطقه توس و کلنگ‌زنی یک مدرسه دیگر در روستای بهار به سرانجام رسید.

سه‌شنبه‌های مهر به زنگ سوم رسید/ آغاز عملیات احداث یک مدرسه ۱۲ کلاسه در روستای بهار

به گزارش قدس خراسان، ظهر روز سه شنبه، چهاردهم آذرماه، سومین هفته افتتاح مدارس در مشهد با افتتاح و توسعه یک دبستان در منطقه توس و کلنگ زنی یک مدرسه دیگر در روستای بهار به سرانجام رسید.

دبستان شیخ صدوق واقع در توس ۵۵ اولین مقصد فرماندار مشهد و دیگر مسولان برای پیگیری افتتاح هفتگی مدارس در مشهد بود. جمعیت بالای دانش آموزان در منطقه تبادکان و تراکم زیاد آن‌ها در این مدرسه موجب شده بود تا برخی کلاس‌های درس این دبستان با ۵۰ یا ۵۲ دانش آموز تشکیل شود که طبیعتا تاثیراتی بر کیفیت آموزش دارد.

این مدرسه دو شیفته به همت خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیزات مدارس استان خراسان رضوی، توسعه یافت و چهار کلاس به تعداد کلاس‌های آن افزوده شد تا دانش آموزان بتوانند با آرامش و کیفیت بیشتری تحصیل کنند و در این منطقه کسی به واسطه کمبود فضای آموزشی از تحصیل بازنماند.

بهره برداری از ۷۰۰ کلاس درس به همت خیرین

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه این مدرسه بیان کرد: امسال به جهت ساخت فضاهای آموزشی سال پرخیر و برکتی بود. اگر بخواهیم با عدد و رقم بگوییم، در حدود ۱۸۰ پروژه آموزش و پرورش مشتمل بر ۷۰۰ کلاس درس در سطح استان خراسان رضوی با همت خیرین تقدیم دانش آموزان شد.

سعید طاهری ادامه داد: من از گفته‌های وزیر آموزش و پرورش وام می‌گیرم که گفت هر مدرسه یک ایران کوچک و یک امیدستان است. مدارس قوی ضامن ایران قوی است. جهاد همگانی و تلاش خستگی ناپذیر مسولان و خیرین برای رفع این دغدغه بسیار ستودنی است.

پس از آن فرماندار مشهد مطرح کرد: تصور نکنید که تنها انسان‌های متمکن می‌توانند در کار خیری چون مدرسه سازی شرکت کنند. امروز همه باید همت کنند و ما دست تک‌تک خیرین را حتی اگر در ساخت یک کلاس درس مشارکت کرده باشند به گرمی می‎فشاریم.

هنوز هم با استانداردها فاصله داریم

محسن داوری افزود: به برکت اقدامات مسولین جهادی و خیرین، هر سه شنبه یک مدرسه در مشهد افتتاح می‌کنیم. امروز که شهر ما از کمبود فضای آموزشی رنج می‌‎برد، مسولین تلاش می‌کنند تا بتوانند بستری را برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم کنند. امروز والدینی را دیدم که از تبدیل شدن یک کلاس ۵۵ نفره به ۴۰ نفره خوشحال بودند، هرچند که هنوز هم با استانداردها فاصله دارد.

فرماندار مشهد تاکید کرد: ما به نهضت افتتاح و کلنگ‌زنی مدارس ادامه می‌دهیم تا دیگر مشکلی با عنوان کمبود سرانه فضای آموزشی در این شهر نداشته باشیم و دغدغه ما فقط تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باشد.

پس از آن کلنگ زنی احداث یک مدرسه ۱۲ کلاسه نیز با حضور فرماندار مشهد و خیرین و دیگر مسولان، در روستای بهار آغاز شد.

داوری در جمع خبرنگاران در توضیح سومین سه‌شنبه‌ افتتاح در مشهد بیان کرد: این هفته یک مدرسه ۴ کلاسه با زیربنای ۱۶۰ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال، با مشارکت دولت و خیرین محترم در منطقه تبادکان افتتاح شد.

وی ادامه داد: در سه‌شنبه‌های افتتاح مدارس بنا داشتیم تا به موازات افتتاح مدارس، کلنگ زنی یک مدرسه دیگر را نیز در دستور کار قرار بدهیم. در این راستا یک مدرسه ۱۲ کلاسه در روستای بهار کلنگ زنی شد. این مدرسه در زمینی به مساحت هزار مترمربع احداث و تا یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

داوری در پایان تاکید کرد: در قالب طرح «سه‌شنبه‌های مهر» مقرر شده که از هفته پایانی آبان‌ماه تا انتهای اردیبهشت‌ماه، ۲۵ مدرسه، هر هفته در روزهای سه‌شنبه در مشهدالرضا به بهره‌برداری برسد. به موازات آن، عملیات عمرانی ساخت یک مدرسه دیگر نیز در بخش‌های مختلف شهرستان آغاز خواهد شد تا در بازه‌های زمانی مشخص، شاهد بهره‌برداری از آن‌ها باشیم و روند تامین سرانه آموزشی مناسب سرعت بگیرد.

خبرنگار: محدثه مودی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.