رییس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: ۶۰ درصد جرایم سایبری در این استان مربوط به حوزه اقتصادی از جمله «فیشینگ، کپی کارت و رمز ارز» است.

۶۰ درصد جرایم سایبری خراسان رضوی در حوزه اقتصادی است

به گزارش قدس خراسان، سرهنگ علی‌اکبر قرایی‌پور روز سه شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۴۰ درصد جرایم سایبری نیز مربوط به حوزه اجتماعی از جمله نشر اکاذیب، تهمت و افترا است.

رییس پلیس فتا خراسان رضوی با بیان اینکه میانگین سن مجرمان سایبری در استان خراسان رضوی بین ۱۶ تا ۲۳ است، بیان کرد: بیشترین جرایم سایبری در سال جاری تاکنون مربوط به کلاهبرداری‌ها گزارش شده است.

وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری از جرایم سایبری، آگاه سازی شهروندان و اطلاع رسانی در تمام رده‌های سنی و تحصیلی با همکاری نهادهای مختلف از جمله آموزش و پرورش در دستور کار است.

چهارمین پویش کودکان سایبری در مشهد برگزار شد

قرایی‌پور با اشاره به برگزاری چهارمین پویش کودکان سایبری در خراسان رضوی گفت: این پویش با همکاری دستگاه‌های مختلف نظیر آموزش‌ و پرورش، شهرداری، شورای شهر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۱۸ تا ۲۴ آذرماه در استان اجرا می‌شود.

رییس پلیس فتا خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون در سه مرحله پویش کودکان سایبری در کشور و استان اجرا شده که اثرات خوبی در آموزش و آگاه‌سازی خانواده‌ها و بهره‌گیری از این فضا به خصوص برای نسل جوان و کودکان داشته است.

وی بیان کرد: هدف اصلی از اجرای این پویش، ارتقای آگاهی‌های اجتماعی برای شیوه صحیح استفاده کودکان از فضای مجازی است و اطلاعات لازم در خصوص اعتیاد سایبری به فضای مجازی، ابزارهای نظارت والدین و الگوی مصرف فضای مجازی را به خانواده‌ها و کودکان منتقل می‌کند.

قرایی‌پور اظهار کرد: جامعه هدف این پویش کودکان تا سن ۱۲ سال هستند و علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در این پویش و دریافت آگاهی‌های لازم به آدرس کانال آن (safeclick@) در بسترهای داخلی ایتا، بله و روبیکا مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.