بر اساس داده‌های مربوط به خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، در سال ۲۰۲۳ تعداد تیراندازی‌های کور در ایالات متحده از سال ۲۰۰۶ بالاترین رکورد را ثبت کرده است.

تیراندازی‌های کور در آمریکا در سال ۲۰۲۳ رکورد زد

به گزارش قدس آنلاین، بررسی‌های انجام شده بر روی خشونت‌های مسلحانه در آمریکا نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۳ تعداد «تیراندازی‌های کور» در این کشور با رکورد جدیدی در ۱۷ سال گذشته مواجه شده است.

تیراندازی کور به روش‌های متفاوتی تعریف می‌شوند. برخی از موسسات مانند سازمان غیرانتفاعی «آرشیو خشونت‌های مسلحانه» هر حادثه‌ای را که در آن عده زیادی هدف تیراندازی قرار گیرند تیراندازی کور تعریف می‌کند. آرشیو خشونت‌های مسلحانه تعداد تیراندازی‌های کور را ۶۳۰ مورد عنوان می‌کند. 

اما بر اساس تعریف اف.‌بی‌.آی تیراندازی‌های کور به حوادثی اطلاق می‌شوند که در آن دست‌کم ۴ نفر به ضرب گلوله کشته شوند. بر طبق این تعریف ۳۸ تیراندازی کور امسال در آمریکا رخ داده است. سال گذشته ۳۶ تیراندازی کور در آمریکا به وقوع پیوست که خود رکورد جدیدی نسبت به سال‌های قبل‌تر محسوب می‌شد. 

وقوع دو تیراندازی‌ در روز یکشنبه در دالاس تگزاس و ونکوور واشنگتن باعث شد رکورد سال گذشته شکسته شود. تعداد قربانیان این تیراندازی‌ها اکنون ۱۹۷ نفر بدون احتساب ضاربان مسلح است.

به نوشته وبگاه هیل، تیراندازی‌های با تلفات انبوه در آمریکا در سال‌های اخیر بخصوص از زمان آغاز همه‌گیری کرونا در حال افزایش بوده است. بیست و یک مورد کشتار کور در ۲۰۲۰ رخ داد که در سال ۲۰۲۱، ۳۱ و در ۲۰۲۲ به ۳۶ مورد رسید. 

قابل‌توجه‌ترین تیراندازی امسال آمریکا ماه اکتبر در لویستون ایالت مِین رخ داد که عامل تیراندازی ۱۸ نفر را کشت و ۱۳ نفر دیگر را زخمی کرد؛ گریز او از صحنه تیراندازی، روزها جستجو را در پی داشت و سرانجام جسدش پیدا شد. 

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.