وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: محوطه ازبکی شناسنامه تمدنی ایران است و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی این محوطه مهم است.

ضرغامی: تپه ازبکی شناسنامه تمدنی ایران است

به گزارش قدس آنلاین، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در سفر به استان البرز و بازدید از محوطه ازبکی، با بیان اینکه نیاز به طرح جامعی برای منطقه ازبکی با توجه به موقعیت ویژه آن است، گفت: در نظر گرفتن تمام نکات از جمله موقعیت جغرافیایی و راه‌ها برای طرح جامع مطالعاتی ازبکی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه فراهم کردن شرایط بازدید گردشگران از محوطه ازبکی و استفاده از ظرفیت‌ گردشگری این محوطه تاریخی برای رونق گردشگری را ضروری است، افزود: در کنار تعریف طرح جامع برای آینده این محوطه لازم است نسبت به بازدید گردشگران از محوطه اقدام شود و از تمام ظرفیت‌ها برای معرفی محوطه ازبکی استفاده شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: محوطه ازبکی شناسنامه تمدنی ایران است و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی این محوطه مهم است.

ضرغامی اشاره‌ای به ایجاد زیرساخت‌های خدمات عمومی در محوطه ازبکی کرد و گفت: این محوطه اکنون نیز در ایام نوروز و تعطیلات مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. 

وی ادامه داد: لازم است اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود و نصب تأسیسات گردشگری با ملاحظات میراث‌فرهنگی صورت بگیرد.

این مقام مسوُول با بیان اینکه سایت موزه از توانمندی‌های ما در زمینه میراث‌فرهنگی و گردشگری است، بیان کرد: این محیط ظرفیت ایجاد سایت موزه را دارد، اما اینکه چه تأسیساتی ایجاد شود باید با در نظر گرفتن توانمندی‌ها در مورد آن تصمیم گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.