رییس بنیاد نخبگان خراسان رضوی گفت: ایده‌های نخبگان در حوزه‌های مدیریت، اقتصاد، علوم اجتماعی و سایر رشته‌های علوم انسانی که باید از سوی دستگاههای دولتی مورد حمایت قرار گیرند، متاسفانه با کمترین استقبال رو به رو است.

دستگاه‌های دولتی از ایده‌های نخبگان استقبال نمی‌کنند

به گزارش قدس خراسان، عبدالکریم سجادی عنوان کرد: به کارگیری نشدن ایده‌های نخبگان در دستگاه‌های دولتی یکی از گلایه‌های مهم آنان است. در حالیکه بسیاری از ایده‌های نخبگان حوزه‌های مختلف مدیریت را متحول می‌کند.

وی ادامه داد: این در حالی است که هم اکنون ایده‌های نخبگان در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی با استقبال از طرف بخش خصوصی همراه است.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: در این راستا طرح‌هایی با عنوان مشاور یا دستیار نخبه در سازمان‌های دولتی تعریف شده اما این جایگاه به خوبی مورد استفاده قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اثرگذاری حمایت ها و نگاه تحولی در بنیاد نخبگان گفت: تشکیل هیات‌های اندیشه‌ ورز یکی از این طرح‌ هاست تا متخصصان به دور هم جمع شوند و در مورد موضوع مشخصی با یکدیگر به گفت‌ وگو و تبادل نظر بپردازند و بدین طریق مسئله دارای اهمیت به سطح استانی یا ملی رسیده و وارد طرح حمایتی شهید بهشتی شود.

سجادی ادامه داد: طرح شهید دکتر بهشتی به‌ منظور شبکه‌سازی هسته‌های مسئله‌محور میان اساتید برتر و نخبه و زمینه‌سازی برای اثرگذاری آن‌ها در حل مسائل و چالش‌های اساسی کشور شکل گرفته است.

رییس بنیاد نخبگان خراسان رضوی گفت: یکی از موضوعات مهم مطرح شده در هیات‌های اندیشه ورز استان در حوزه زیارت و گردشگری است و این در حالی است که خراسان رضوی با معضلات زیادی در این خصوص رو به رو است.

وی افزود: حوزه اتباع خارجی ساکن در کشور از دیگر موضوعات قابل بررسی است که یک گروه اندیشه‌ ورز در حال کار بر روی طرح و کسب مجوز برای اجرای آن است.

سجادی بیان کرد: همچنین حوزه‌های آب و انرژی از دیگر مشکلات اساسی استان‌ است و اجرای این طرح‌ ها برای خراسان رضوی ضروری به شمار می‌رود.

وی گفت: بر همین رویکرد تاکنون جمعی از دانشجویان نخبه ۲۳ مسئله را در قالب طرح شهید بهشتی بررسی کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.