رئیس اداره محیط زیست شاهرود از نردین به عنوان روستای بدون شکارچی نام برد و گفت: این روستا با چهار هزار سکنه طی دهه‌های گذشته هیچ پرونده شکاری نداشته است.

 روستایی بدون شکارچی/ هیچ پرونده شکاری در «نردین» ثبت نشده است

به گزارش قدس‌آنلاین، مسلم عراقی، ضمن بیان اینکه طبق بررسی‌های به عمل آمده در خصوص جرایم مختلف صید و شکار در شاهرود و میامی مشخص شد در روستای نردین طی دهه‌های گذشته هیچ پرونده شکاری نداشته است، ابراز داشت: نردین از توابع بخش کالپوش شهرستان میامی به شمار می‌رود که چهار هزار سکنه دارد.

وی ضمن بیان اینکه طی چند دهه اخیر نردین هیچ گونه شکارچی نداشته است، افزود: این گام ارزشمندی در راستای حفاظت از عرصه‌های زیست محیطی که مردم این روستا توانستند در راستای حفاظت از گونه‌های حیات وحش با کنار گذاشتن شکار دست یابند.

رئیس اداره محیط زیست شاهرود ضمن بیان اینکه نقش شورای شهر و روستای نردین نیز در این بین اثر گذار بوده است، ابراز داشت: این مهم می‌طلبد تا نخستین جشنواره سالانه کشوری در این روستا با نام «اولین روستای دوستدار محیط زیست و بدون شکارچی» برگزار شود.

عراقی با بیان اینکه طبق توافق اولین همایش این جشنواره دی ماه ۱۴۰۲ در محل روستای نردین برگزار خواهد شد، تصریح کرد: امیدواریم این مهم سبب برکات و خیرات برای حفظ و احیا منطقه و ترغیب سایر جوامع بومی و محلی در اطراف پناهگاه حیات‌وحش خوش ییلاق شود.

وی با ابراز تأسف از وضعیت حال حاضر پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق قول مساعدت و همکاری همه جانبه در حفظ این زیستگاه با ارزش را خواستار شد و افزود: امیدواریم برگزاری این جشنواره بتواند متهی به آگاهی و اطلاع رسانی بیشتر در خصوص حفاظت از محیط زیست شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.