مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: تردد ناوگان حمل ونقل در پایانه مرزی دوغارون با افزایش پنج ساعته فعالیت این کانون اقتصادی طی سه هفته گذشته، به میزان ۳۳ درصد افزایش یافته است.

افزایش تردد ناوگان حمل ونقل در پایانه مرزی دوغارون

به گزارش قدس خراسان، اسماعیل پورعابد روز جمعه در این باره عنوان کرد: فعالیت پایانه مرزی دوغارون از ۲۳ آبان ماه امسال با پنج ساعت افزایش از ساعت هفت صبح تا ۲۳ شب ادامه دارد.

وی ادامه داد: این افزایش ساعت کاری در مجموعه اقتصادی دوغارون استقبال رانندگان و صاحبان کالای دو کشور ایران و افغانستان را به دنبال داشته است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون با اشاره به صادرات کالا از این پایانه به افغانستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۸۶۵ هزار و ۹۸۳ تن انواع کالا با ۳۳ هزار و ۲۱۶ دستگاه کامیون به افغانستان صادر شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: در همین بازه زمانی ۳۶۰ هزار و ۲۸۴ تن انواع کالا با ۱۶ هزار و ۶۲۱ دستگاه کامیون از پایانه مرزی دوغارون به افغانستان ترانزیت شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

پورعابد افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، حجم کالاهای وارد شده از افغانستان به ایران از طریق پایانه مرزی دوغارون، هشت هزار و ۹۹۷ تن بوده است.

وی گفت: در بخش مسافری روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شامل راننده، مسافر و کارکنان بخش های مختلف اداری و خدماتی در این پایانه تردد دارند و سالانه بیش از یک میلیون مسافر به صورت قانونی از طریق معبر رسمی دوغارون وارد دو کشور ایران و افغانستان می شوند.

مدیر پایانه مرزی دوغارون اضافه کرد: هرات یکی از مهمترین بازارهای کشور افغانستان است که با نقطه صفر مرزی و پایانه مرزی دوغارون ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد و بیشترین حجم کالا از دوغارون به سمت این شهر صادر می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.