رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری گفت: با گذشت ۴۰ روز از اخذ مجوز توقیف سیستمی خودروهای شوتی، ۱۲۵ دستگاه خودرو در این استان توقیف شده است.

توقیف سیستمی ۱۲۵ خودروی شوتی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس انلاین، سرهنگ نوربخش با اشاره به اینکه با توجه به اینکه در هفت ماه گذشته این استان تصادفات بالایی در کشور داشته در مهرماه سال جاری میزبان رئیس پلیس راه فراجا کشور بودیم اظهار کرد: در این تاریخ جلسه‌ای به ریاست استاندار و فرمانداران شهرستان‌ها و فرمانده انتظامی استان و سایر مسئولان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه بنا بر این شد در ادامه ماه‌های پایان سال با همکاری راه و شهرسازی، هلال احمر، پلیس و دیگر افراد مرتبط با راه و تصادفات راهکاری در این زمینه داشته باشیم.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: ۵۸ درصدی تصادفات منجر به فوت، ۸۷ درصد تصادفات منجر به جرح و ۱۹ درصد تصادفات خسارتی در جاده‌های برون‌شهری در این استان افزایش داشته که این موضوع نگران‌کننده است از همین رو کاهش و پیگیری در این زمینه اهمیت بالایی دارد.

دبیر قرارگاه کاهش تصادفات پلیس راه چهارمحال و بختیاری خودروهای شوتی و مشکلاتی که در استان ایجاد کرده‌اند را موضوع دیگری دانست که در این جلسه مطرح شد و عنوان داشت: جلسه‌ای با حضور دادستان تشکیل شد و بنا بر این شد دستوری از دادستانی مبنی بر اینکه خودروهایی که در مسیر لردگان و بروجن سرعت غیر مجاز دارند و توجهی به ایست پلیس نداشته و حامل بار قاچاق هستند توقیف سیستمی شوند.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۸ نفر در تصادف با خودروهای شوتی فوت کردند، اضافه کرد: خودروهای شوتی حامل کالاهای قاچاق بوده و از مسیر استان‌های جنوبی به استان‌های همجوار در تردد هستند.

نوربخش بیان داشت: از آنجایی که خودروهای شوتی اقدام به دست‌کاری پلاک خودروهای خود می‌کنند، اقدامات بازدارنده‌ای برای برای آن نمی‌توانست انجام داد، اما توقیف سیستمی بهترین راهکار در این زمینه است.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در حال حاضر با گذشت ۴۰ روز از اخذ مجوز توقیف سیستمی خودروهای شوتی، ۱۲۵ دستگاه خودرو در این استان توقیف شده است و به‌نوعی در حوزه پلیس راه بروجن و لردگان حدود ۳۵ درصد کاهش تصادفات ناشی از تردد خودروهای شوتی را داشتیم.

وی عنوان داشت: در حوزه راه‌های این استان پیگیر پروژه‌های نیمه‌تمام از طریق راه و شهرسازی و راهداری هستیم و با سفر رئیس جمهور بنا شد با بودجه‌های اختصاص‌یافته برای پروژه‌های چهارخطه به‌ویژه جاده شهرکرد-شلمزار، بروجن-لردگان، لردگان-یاسوج-خوزستان، شهرکرد-سورشجان-فارسان-کوهرنگ سریع‌تر به اتمام برسد.

نوربخش عنوان داشت: اکثر جاده‌های این استان دوطرفه و اکثر تصادفات رخ به رخ هستند و در این جاده‌ها تصادفات دسته جمعی هم داشتیم و ۲۳ مورد تصادف در این زمینه از ابتدای سال به ثبت رسیده و ۶۰ نفر جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری بیان داشت: مصوب شد راه و شهرسازی و راهداری مشکل جاده‌های دوطرفه را پیگیر باشند و با توجه به سفر ریاست جمهوری در ماه‌های آتی و سال آینده شاهد اتمام این پروژه‌ها خواهیم بود.

دبیر قرارگاه کاهش تصادفات پلیس راه چهارمحال و بختیاری افزود: رانندگی در جاده‌های این استان به سبب اینکه کوهستانی هستند باید با احتیاط صورت گیرد چراکه با کوچک‌ترین اشتباهی ممکن است خودرو منحرف شود و در اثر سقوط به دره یا تصادفات اعضای خانواده از بین می‌روند.

وی یادآور شد: نبود زیرساخت در جاده‌های استان فقط بخشی از مشکل است اما رعایت قوانین و مقررات در این زمینه اهمیت بالایی دارد چراکه بیشتر تصادفات در این استان مربوط به سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ، عدم توجه به جلو و… هستند.

نوربخش گفت: بیشتر تصادفات در این استان مربوط به رانندگان خود استان است گرچه در ۶ ماهه نخست سال در بین مسافران به دلیل عدم آشنایی هم تصادفاتی داشتیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.