بررسی یک سازمان غیردولتی متخصص در جمع‌آوری داده‌های درگیری‌ها، تجزیه وتحلیل و نقشه‌برداری از بحران‌ها نشان می‌دهد که از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس، تظاهرات در حمایت از فلسطین در خیابان‌های سراسر شهرهای آمریکا افزایش یافته است.

گسترش تظاهرات‌های حامی فلسطین در سراسر آمریکا

به گزارش قدس آنلاین تارنمای آمریکایی آکسیوس با استناد بر گزارش سازمان پروژه داده‌های رویدادها و مکان درگیری‌های مسلحانه (ACLED) نوشت شهرهای سراسر آمریکا شاهد حضور صدها تن از معترضان به جنگ غزه بوده اند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که به‌ویژه جوان‌ترها در آمریکا، از زمان آغاز درگیری غزه ،همدردی بیشتری با فلسطینی‌ها کرده اند.

بر اساس گزارش آکسیوس، سازمان َACLED تظاهرات را در سه طبقه‌بندی قرار داده است که شامل تظاهرات در حمایت از غیرنظامیان صهیونیست، تظاهرات در حمایت از فلسطینی‌ها با پیام حمایت از دولت و غیرنظامیان فلسطینی، محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه و شهرک سازی‌ها در کرانه باختری و نیز تظاهرات‌هایی است که خواستار صلح هستند و در آنها از هیچ‌یک طرف‌های درگیر حمایت نمی‌شود یا محکوم نمی‌شوند.

این داده‌ها نشان داد که حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه بر تعداد تظاهرات‌هایی که در حمایت از فلسطین برگزار شده است افزوده و از تظاهرات در حمایت از غیرنظامیان صهیونیستی پیشی گرفته است.

در تازه‌ترین مورد از تظاهرات‌ها در آمریکا به‌دنبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تداوم حمایت دولت واشنگتن از رژیم اسرائیل، روز گذشته (شنبه) هزاران معترض حامی فلسطین در نیویورک به خیابان‌ها آمدند و وتوی آمریکا درباره قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل را محکوم کردند.

به گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز، در این تظاهرات که «وال استریت را تعطیل کن» نام داشت، هزاران تن از حامیان فلسطین به خیابان‌های منهتن آمدند تا خواستار پایان‌دادن به حمایت امریکا از رژیم صهیونیستی شوند.

معترضان شعارهایی از جمله «فلسطین را آزاد کن» سر دادند و اقدامات امریکا و حمایت مالی آن از رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

در نشست عصر جمعه به‌وقت محلی شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی به رای گذاشته شد که از ۱۵ عضو شورای امنیت ۱۳ عضو رای موافق، یک عضو رای مخالف و انگلیس رای ممتنع داد.

آمریکا به‌عنوان عضو دائم شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی امارات متحده عربی را برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه به‌رغم کسب ۱۳ رای موافق وتو کرد.

پایان پیام/ت

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.