داوود فتحعلی بیگی، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما گفت: در حال حاضر در تدارک آماده کردن نمایش «شب نشینی با مولیر» برای جشنواره تئاتر فجر هستم که متن و کارگردانی آن توسط خودم انجام شده است.

داوود فتحعلی بیگی در تدارک «شب‌نشینی با مولیر»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، داوود فتحعلی بیگی با اشاره به تدارک «شب نشینی با مولیر» برای جشنواره تئاتر فجر اظهار کرد: این نمایش تاکنون اجرا نداشته است، من یک بار آن را در سال ۱۳۹۳ برای جشنواره عروسکی تنظیم کردم که منتفی شد. یکی از عروسک‌های این نمایش، عروسکِ زنده یاد سعدی افشار، هنرمند باسابقه سیاه باز بود. البته نمایشی که امسال اجرا می‌کنم عروسکی نیست.

وی با اشاره به حضورش در تله تئاتر چاخان پاخان که از شبکه نسیم پخش شد، گفت: متاسفانه این تله تئاتر کار موفقی از آب درنیامد و خیلی بیننده نداشت. کارگردان علیرغم ادعایی که داشت، کمدی را نمی‌شناخت. به تجربه ما هم توجهی نداشت و کار را از مسیر درستش منحرف کرد. این کار که قرار بود تله تئاتر باشد، مورد استقبال قرار نگرفت.

چهره‌های سینمایی تئاتر را در بین عامه مردم تبلیغ می‌کنند

فتحعلی بیگی با اشاره به حضور چهره‌های سینمایی در عرصه تئاتر توضیح داد: این اتفاق خیلی خوب است. نمی‌توانیم بگوییم یک بازیگر به تئاتر نیاید. به بهانه حضور این افرد تماشاگران زیادی به سالن‌های تئاتر می آیند و تئاتر در بین عامه مردم تبلیغ می شود. متاسفانه هنوز خیلی از مردم ما عادت به دیدن تئاتر ندارند. بازیگرها هم با رفتن به سمت تئاتر خانه تکانی می‌کنند. بازیگران مشهور فرنگی هم هر چند سال یک بار در تئاتر تجدید قوا می کنند.

داوود فتحعلی بیگی متولد سال ۱۳۲۹ در سلطانیه زنجان و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

این مدرس دانشگاه در زمینه های کارگردانی، بازیگری، نویسندگی و پژوهشگری نیز فعالیت داشته است.

فتحعلی بیگی از جمله فعالان عرصه هنرهای نمایشی است که در سال ۱۳۸۰ موفق به دریافت مدرک درجه یک هنری (معادل دکتری) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.