نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی «پیشینه تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان» را در برخورداری اعضا از مزایای پس‌انداز کارکنان دولت موثر دانست.

دولت نمی‌تواند فرهنگیان را از صندوق پس‌انداز کارکنان دولت حذف کند

جبار کوچکی نژاد در مورد مخیر کردن فرهنگیان به انتخاب بین صندوق پس انداز کارکنان دولت و صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: فرهنگیان بیشترین تعداد کارمندان دولت را تشکیل می‌دهند و مجلس و قانون برای این تعداد کارمند، در راستای قانون، شرایطی را ایجاد کرد تا صندوق ذخیره فرهنگیان تشکیل شود و دولت و فرهنگیان هر کدام در این صندوق سهمی داشته باشند.

کوچکی نژاد بیان کرد: دولت که متاسفانه تا امروز نسبت به تعهدات خود در قبال این صندوق به درستی عمل نکرده است و این در حالی بود که فرهنگیان به تعهدات خود نسبت به صندوق عمل کرده اند.

این نماینده مجلس گفت: دولت باید به واسه سهم خود در صندوق ذخیره، به فرهنگیان کمک می‌کرد و موجب رفاهیات می‌شد و حالا که این اتفاق نیفتاده است و در راستای ایجاد رقابت بین صندوق ذخیره فرهنگیان و صندوق پس‌انداز کارکنان، این اختیار را به فرهنگیان داده‌ایم و دولت سعی کرده با این کار به بهبود وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان کمک کند.

کوچکی‌نژاد افزود: صندوق پس‌انداز کارکنان دولت تقریبا به خوبی به اعضای خود کمک می‌کند و دولت این بار تصمیم گرفت، صندوق پس‌انداز کارکنان دولت در اختیار فرهنگیان به عنوان بخش بزرگی از کارمندان دولت قرار بگیرد.

او در پاسخ به این که آیا پیشینه تخلفات صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان موجب اعطای چنین اختیاری به فرهنگیان شده است؟ توضیح داد: بله، ضمن اینکه‌ عدم اعطای رفاهیات مطلوب و مورد نظر به فرهنگیان موجب گلایه مندی و نارضایتی آن‌ها شده است. اگر صندوق پس‌انداز کارکنان دولت برای همه کارکنان دولت است، فرهنگیان از قاعده مستثنی نیستند و حق دارند که از صندوق خود گلایه داشته باشند و بخواهند در پس‌انداز کارکنان دولت سرمایه‌گذاری کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دولت نمی‌تواند فرهنگیان را از صندوق پس‌انداز کارکنان دولت حذف کند، البته که فرهنگیان تنها اجازه دارند در یک صندوق عضو شوند؛ یا صندوق ذخیره فرهنگیان یا صندوق پس‌انداز کارکنان دولت. همچنین می‌توانند ارزش‌ها و اعتبارات خود را به صندوق جدید منتقل کنند، چرا که حق خودشان است و می‌توانند منابع خود را جابه جا کنند.

کوچکی نژاد در مورد آسیب و خطری که چنین تصمیمی برای صندوق ذخیره فرهنگیان ایجاد می‌کند نیز اظهار کرد: این کار خطرپذیری که دارد؛ به هر حال رقابت ایجاد شده و اگر صندوق بتواند بیش از صندوق پس‌انداز کارکنان دولت رضایت فرهنگیان را جلب کند، در این رقابت موفق خواهد بود و در چنین شرایطی قطعا فرهنگیان از صندوق خودشان خارج نمی‌شوند.

نماینده مردم رشت عنوان کرد: بدهی دولت و سهمی که باید به صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت می‌شد، همچنان پابرجاست. رقم این بدهی بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان است. دولت به دلیل کمبود منابع نتوانسته سهمش را پرداخت کند و اگر پرداختی صورت گرفته به شرکت‌هایی بود که مشکلاتی پیدا کرده‌اند.

او در ادامه با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش و وزارتخانه باید فکری برای صندوق و بررسی وضعیت آن انجام دهد، افزود: فرهنگیان برای این صندوق زحمت کشیده‌اند و حاصل کار آن‌ها و سرمایه‌هایشان در صندوق قرار دارد و باید مشکلات آن هرچه زودتر برطرف شود. من معتقدم اساسنامه صندوق باید اصلاح شود و در قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز لزوم اصلاح اساسنامه این صندوق آمده و در برنامه هفتم توسعه نیز صندوق موظف به اصلاح اساسنامه و نقش داشتن فرهنگیان در اداره و مدیریت آن شده است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.