استاندار خراسان جنوبی گفت که بر اساس تصمیمات ستاد مدیریت بحران استان با حضور وزیر کشور، عملیات مهار آتش در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از ۲ جبهه در حال انجام است.

استاندار خراسان جنوبی: مهار آتش مینی پالایشگاه بیرجند از ۲ جبهه در حال انجام است

به گزارش قدس آنلاین جواد قناعت دوشنبه شب در گفت و گو با بخش خبری شبکه استانی خاوران از منطقه ویژه اقتصادی بیرجند اظهار کرد: عصر امروز وزیر کشور برای بررسی آخرین وضعیت حادثه آتش سوزی مینی پالایشگاه هیدروکربن به خراسان جنوبی سفر کرد و جلسه ستاد مدیریت بحران استان به ریاست ایشان برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مباحث مختلفی از عوامل یا دلایل بروز حادثه و کمی و کاستی‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت تصمیم بر این شد با توجه به فوم‌هایی که امروز وارد استان شده، تیم‌های آتش نشان از ۲ جبهه وارد منطقه شوند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در جبهه اول که ۱۴ مخزن مواد سوختی وجود داشت و دیشب آتش سوزی اصلی در این منطقه بود، گروهها وارد عملیات شدند و تا این لحظه شاهد مهار آتش بودیم.

وی بیان کرد: جبهه دوم چهار مخزن اصلی دارد که ۲ مخزن همچنان شعله‌ور است و از این جبهه هم گروههای آتش نشانی با استفاده از فوم‌های سنگین که وارد استان شده، عملیات مهار آتش را انجام می‌دهند و اگر مشکل خاصی پیش نیاید امیدواریم امشب به نتیجه (خاموشی) برسد.

قناعت گفت که اگر به دلایلی مهار آتش در جبهه دوم میسر نشد، پودرهای "یدید سدیم" که وارد استان شده، در حال آماده سازی است تا صبح فردا با کمک بالگرد روی جبهه دوم که الان شعله ور است، ریخته شود.

وی اضافه کرد: بنابراین اگر امشب مهار آتش انجام نشود، حداکثر فردا از طریق پودرهای خاموش کننده آتش امیدواریم بتوانیم آتش را مهار کنیم.

وزیر کشور بعد از ظهر امروز دوشنبه برای بررسی ابعاد حادثه آتش سوزی در پالایشگاه کوچک مقیاس منطقه ویژه اقتصادی بیرجند وارد خراسان جنوبی شد و بلافاصله از محل حادثه دیدن کرد.

احمد وحیدی سپس در جلسه ستاد مدیریت بحران استان خراسان جنوبی در منطقه ویژه اقتصادی حضور یافت.

با توجه به گسترش آتش از ظهر دیروز و شرایط مینی پالایشگاه که مخازن حاوی میعانات گازی در حال سوختن بود، گروههای امدادی به عقب برگشت داده شدند و اکنون نیروهای آتش نشان از فاصله نزدیک‌تر در حال سردسازی مخازن باقیمانده هستند تا آتش به طور کامل مهار شود.

آتش سوزی در یکی از مخازن ۲۵۰ تُنی مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ساعت هشت و ۴۵ دقیقه یکشنبه ۱۹ آذر ماه اعلام شد و بلافاصله عوامل امدادی وارد عمل شدند و تقریبا مهار آتش پیشرفت داشت اما از حدود ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه به مخازن دیگر هم سرایت پیدا کرد.

با توجه به مدیریت شرایط، این حادثه تلفات جانی نداشت و فقط یک نفر به صورت سرپایی توسط گروه فوریتهای پزشکی (اورژانس) مداوا شد.

منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در کیلومتر ۹ محور بیرجند - اسدیه است و تا مرکز استان حدود ۱۵ کیلومتر فاصله دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.