معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با آسیب شناسی صورت گرفته بسیاری از مشکلات گذشته حوزه پرورش میگو در جزیره قشم احصا شده و امروز در حال هدف‌گذاری کلان براساس سیاست‌های اقتصاد دریامحور ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب هستیم.

هدف‌گذاری کلان منطقه آزاد قشم در حوزه اقتصاد دریامحور/ قشم مرکز پرورش میگو می‌شود

به گزارش قدس انلاین، محمد منصور عظیم زاده اردبیلی در اولین نشست تخصصی بکارگیری علوم نوین در مزارع پرورش میگو اظهار داشت: در شرایط فعلی به‌کارگیری علوم نوین و استفاده از روش‌های مدرن جهت افزایش بهره وری مزارع پرورش میگو و توسعه این حوزه یک الزام است.

وی افزود: عدم استفاده از علوم جدید و تکنولوژی روز در حوزه پرورش میگو به شیوه متراکم، در آینده موجب از بین رفتن منبع زمین و زیان ساکنان این منطقه خواهد شد که برای جلوگیری از این موضوع برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد قشم بیان داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته فرصت‌های جدیدی برای معرفی و توسعه ظرفیت‌های موجود و همچنین کسب سهم بیشتری از بازارهای صادراتی در حوزه شیلات ایجاد شده است.

عظیم‌زاده اردبیلی گفت: سیاست‌های کلی مربوط به حوزه اقتصاد دریامحور از سوی رهبر انقلاب، راهگشای امور مختلف در حوزه‌های اقتصادی قشم بوده و می‌تواند مسیر پیش رو برای تبدیل این جزیره را به یکی از نقاط اصلی جهت پرورش میگو و کمک به امنیت غذایی در کشور را تسهیل کند.

وی تصریح کرد: سیاست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، تسهیل فرآیندها جهت عبور از مشکلات پیشین، افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران و ایجاد رونق اقتصادی در حوزه‌های مختلف شیلات و آبزی‌پروری به ویژه در حوزه پرورش میگو با استفاده از شیوه‌های جدید است.

این مقام مسئول ادامه داد: برای رسیدن به اهداف کلان نظام و حفظ منافع ملی باید با بیان دقیق مشکلات و تلاش برای رفع آنها، شرایط را برای همراهی و هم‌افزایی سایر دستگاه‌های شهرستانی، استانی و ملی فراهم کنیم.

عظیم‌زاده اردبیلی با تاکید بر لزوم ادامه این قبیل نشست‌های تخصصی، گفت: تشکیل اتاق‌های فکر در حوزه های مختلف شیلات، استمرار نشست‌های تخصصی و همفکری با اساتید و نخبگان و استفاده از ظرفیت‌های مجموعه های دانش بنیان می تواند تسهیل کننده مسیر رونق این حوزه در جزیره قشم باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.