سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به تشریح جزئیات جلسه روز گذشته کمیسیون با حضور وزیر بهداشت پرداخت.

در جلسه وزیر بهداشت با نمایندگان چه گذشت؟

سلمان اسحاقی، در تشریح جلسه روز گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور وزیر بهداشت برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان، گفت: ۱۱ سوال توسط نمایندگان سوال کننده مطرح شد که یک سوال بلاتکلیف ماند و برخی نمایندگان به وزیر برای تعیین تکلیف موضوعات مهلت دادند و اغلب نمایندگان نیز از پاسخ‌های وزیر قانع شدند.

وی افزود: برخی سوالات نمایندگان منطقه‌ای و در مورد کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی، فرسودگی ناوگان اورژانس و پزشک متخصص و برخی سوالات نیز ملی و در مورد کمبود آمبولانس، دارو و شیرخشک، عدم تمرکز حساب‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و دادن مجوزها به مؤسسات ذیل وزارت بهداشت بود.

اسحاقی ادامه داد: با توجه به اینکه برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس قرار داشت و نشست کمیسیون‌ها برگزار نمی‌شد بنابراین طرح سوالات نمایندگان به تأخیر افتاد و در این رابطه گزارشی توسط وزیر و معاونان وی در مورد کمبود دارو و شیرخشک ارائه و تاکید شد که با تلاش‌های صورت گرفته کمبود دارو از ۲۰۰ قلم به کمتر از ۱۰۰ قلم رسیده است.

وی یادآور شد: همچنین در مورد دارو مطرح شد که ۹ هزار و ۶۰۰ قلم داروی ثبت شده داریم و ۹۹ درصد از داروها تولید داخل است، البته ۵۰ درصد مواد اولیه این داروها وارداتی است و کمبود دارو به دلیل مشکل تأمین مواد اولیه دارو، تخصیص ارز و تحریم‌ها است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: در مورد بحث عدم تمرکز حساب‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی که به عنوان تکلیف دولت باید انجام می‌شد مطرح شد که دانشگاه‌های علوم پزشکی بیش از ۴۳ هزار حساب داشتند و بر اساس اظهارات معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت این حساب‌ها به کمتر از هزار مورد رسیده است.

وی افزود: معاون وزیر در مورد بحث کمبود آمبولانس و فرسودگی ناوگان اورژانس تاکید کرد که ارز نیمایی تخصیص داده نشد و قرار است ۵۰۰ دستگاه آمبولانس وارد کشور شود که ۱۵۰ دستگاه تحویل شده و در حال بارگذاری است.

اسحاقی ادامه داد: یکی از سوالات نیز در مورد صدور مجوز مؤسسات ذیل مجموعه وزارت بهداشت بود و مقرر شد بازدیدی از سامانه صدور مجوزها انجام شود و وزیر تاکید داشت که پیش از طرح این سوال صدور مجوزها از طریق سامانه انجام نمی‌شد و در حال حاضر به این مهم با هدف جلوگیری از امضاهای طلایی توجه شده است.

وی افزود: وزیر تاکید کرد که از ۳۰ میلیون قوطی شیرخشک وعده داده شده هفته گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار قوطی شیرخشک وارد کردیم و علت کمبود شیرخشک استفاده این محصول در مسیرهای دیگر بوده و برای رفع این مشکل مقرر شد شیرخشک با کد ملی نوزاد ارائه شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.