وزیر علوم گفت: احکامی در برنامه هفتم توسعه آمده است که می توان به حذف رشته‌های تکراری بین وزارت علوم و بهداشت اشاره کرد.

وزیر علوم: رشته‌های تکراری بین وزارت علوم و بهداشت حذف می‌شود

محمد علی زلفی گل، با اشاره به احکام برنامه هفتم توسعه درباره آموزش عالی گفت: در یک حکم مقرر شده است تا وزارت علوم و وزارت بهداشت، تحقیقات خود را به سمتی سوق بدهند که نیاز محور و مسأله محور باشد و تبصره‌ای در آن حکم آمده‌است که وزارت علوم و وزارت بهداشت مکلف شده‌اند آئین‌نامه اجرایی پژوهانه جامع را تدوین و به تصویب دولت برسانند.

وی ادامه داد: درحکم دیگری مصوب شده‌است که سازمان برنامه و بودجه معادل ۱۵ درصد کل اعتبار یک دانشگاه را برای امور پژوهشی و معادل ۵ درصد کل اعتبار دانشگاه را برای امور فرهنگی اختصاص دهد، ان‌شاءالله با اجرایی شدن این احکام اتفاقات خوبی در زمینه تحقیقاتی علمی و فرهنگی در کشور خواهد افتاد.

وزیر علوم افزود: ضمن این‌که احکام دیگری هم در برنامه هفتم توسعه آمده است که می‌توان به سامان‌دهی آموزش عالی، حذف رشته‌های تکراری بین وزارت و وزارت بهداشت، آئین‌نامه ارتقا اساتید، شیوه ترفیع اشاره کرد، آیین‌نامه‌هایی که برای افزایش بهره‌وری در آموزش عالی لازم است در برنامه توسعه آمده و ان‌شاءالله با اجرایی شدن آن ها ما آثار خوب آن را خواهیم دید.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.