۹۷ زندانی نیازمند در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با مشارکت ستاد دیه استان خراسان رضوی و همیاری خیرین از زندان مرکزی مشهد آزاد شدند.

۹۷ زندانی در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در مشهد آزاد شدند

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی، از ابتدای دهه نخست فاطمیه تاکنون، ۹۷ زندانی شامل ۸۵ مرد و ۱۲ زن از طریق پیگیری واحد مددکاری این زندان در جذب کمک خیرین و مشارکت ستاد دیه استان خراسان رضوی از زندان آزاد شدند.

بنا بر این گزارش، این تعداد از زندانیان، مبلغی افزون بر ۱۸۰ میلیارد ریال بدهی داشتند که با اخذ رضایت ۷۰ میلیارد ریالی از شاکیان، پذیرش اعسار به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال، اعطای تسهیلات به مبلغ بیش از ۳۰ میلیارد ریال و با سهم آورده خود زندانیان، زمینه آزادی آنها فراهم شد همچنین برای آزادی این زندانیان حدود ۴۵ میلیارد ریال نیز به صورت بلاعوض پرداخت شد.

طی مراسمی که شب گذشته به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در اندرزگاه نسوان زندان مرکزی مشهد برگزار شد، ۱۲ زندانی زن با بدرقه خادمان بارگاه منور رضوی از بند رهایی یافتند.

در این مراسم که جمعی از مسوولان ارشد قضایی خراسان رضوی و مدیران کل زندان‌ها، تعزیرات حکومتی، پزشکی قانونی و امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی و مدیر کل امور مجاورین آستان قدس رضوی حضور داشتند مداح و ذاکر برجسته کشور حاج احمد واعظی به مدیحه سرایی و نوحه‌خوانی پرداخت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.