مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: خدمات کاشت حلزون شنوایی تحت پوشش صندوق حمایت از بیماران صعب العلاج سازمان بیمه سلامت قرار گرفت.

خدمات کاشت حلزون شنوایی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین، دکتر فریبرز نیاستی اظهارکرد: در گام اول قبل از کاشت ابتدا بیمار در سامانه سازمان بیمه سلامت نشان کم شنوایی شدید یا عمیق را دریافت می نماید و کلیه خدمات قبل از عمل شامل توانبخشی،گفتار درمانی،ویزیت و…را بصورت رایگان دریافت می نماید.

وی افزود: بیماری که کم شنوایی شدید یا عمیق دارد و بررسی رای کمسیون شنوایی دانشگاه به درمان کمک شنیداری دربازه زمانی معین پاسخ نداده و یا با رعایت سایر ضوابط به صورت اورژانسی نیازمند درمان پیشرفته کاشت حلزون می باشد نشان جراحی کاشت حلزون را دریافت و این خدمت را با پوشش 100% تعرفه دولتی از محل صندوق صعب العلاج دریافت می نماید و این خدمت تنها در بیمارستانهای دولتی دانشگاهی قابل پرداخت می باشد.

نیاستی ادامه داد: مرحله بعد ، پیگیری پس از عمل جراحی کاشت حلزون می باشد که بیمار در این مرحله نشان پس از کاشت حلزون را دریافت نموده و کلیه خدمات پیگیری شامل توانبخشی ، گفتار درمانی ، معاینات ، ویزیت و … را به صورت کاملاً رایگان دریافت می نماید.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: پس از 10 سال از کاشت حلزون در صورتی که پروتز بیمار نیاز به تعویض داشته باشد طی فرایندی این پروتز را دریافت می نماید و صندوق صعب العلاج بیمه سلامت تا سقف 15میلیون تومان در این خصوص تقبل می نماید.

وی افزود: کلیه هزینه های مربوط به نگهداری ، پشتیبانی و تنظیمات این پروتز نیز از محل صندوق قابل پرداخت می باشد که بابت آن تا سقف 10میلیون تومان در سال با ارائه فاکتور معتبر قابل پرداخت است.

دکتر نیاستی تصریح کرد: تمامی بیمه شدگان مشمول صندوق صعب العلاج سازمان بیمه سلامت که بر اساس رای کمیسیون شنوایی دانشگاه علوم پزشکی با رعایت سایر ضوابط و شروط سنی، کاندید کاشت حلزون هستند، می توانند از خدمات مذکور  بهره مند گردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.