استاندار سمنان بابیان اینکه در استان با وجود بحران فرونشست زمین مواجه هستیم، گفت: برای حل موضوع تامین آب پایدار در اولویت است.

وجود بحران فرونشست زمین در استان سمنان/ تامین آب در اولویت است

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر سه شنبه در نود و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به میزبانی سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان ضمن بیان اینکه در استان با بحران فرونشست زمین مواجه هستیم، ابراز داشت: این پدیده در برخی نقاط به موضوع جدی تبدیل شده که عمده دلیل بروز آن به برداشت بی رویه مخازن آب زیرزمینی بر می‌گردد.

وی ضمن بیان اینکه در اقلیم خشک و کم بارش استان سمنان با چالش بزرگ کم آبی مواجه هستیم، افزود: برای حل این موضوعات باید به دنبال منابع تأمین آب پایدار در استان سمنان باشیم.

استاندار سمنان بابیان اینکه تأمین آب پایدار در برنامه‌ریزی و اولویت‌های اصلی برای استان نهادینه شده است، ابراز داشت: حل این موضوعات به مشارکت دستگاه‌ها و همراهی عموم نیز نیاز دارد.

هاشمی ضمن بیان اینکه می‌بایست برای حل چالش‌های موجود از قشر جوان و دانشگاهی نیز بهره گرفت، تصریح کرد: استان سمنان به عنوان پایلوت سرمایه گذاری در حوزه انرژی خورشیدی است که این موضوع می‌تواند نقش آفرینی ویژه و مؤثری را پیرامون بحران انرژی ایفا کند.

وی بابیان اینکه راستای توسعه علم و دانش و رونق اقتصادی باید شرکت‌های دانش بنیان تقویت شوند، افزود: تقویت ارتباط فی مابین شرکت‌های بخش خصوصی با شرکت‌های دانش بنیان امری ضروری و قابل توجهی که می‌تواند برای ایجاد اشتغال ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بسیار مؤثر باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.