رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اگر آمریکا به برجام باز گردد، تعهداتش را انجام دهد و تحریم‌ها را لغو کند ما هم تعهدات را انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی: اجرای برجام منوط به بازگشت آمریکا  و لغو تحریم‌هاست

به گزارش قدس آنلاین، محمداسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز در مراسم رونمایی از لیزر فیبری بومی‌سازی شده در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار اظهار داشت: بازرسان تایید شده آژانس حدود ۱۲۰ نفر هستند که در چارچوب پادمان که به آن متعهد هستیم، بازرسی‌ها را انجام می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر ۲ بازرس آژانس در یکی از تأسیسات در حال بازرسی هستند و هیچ منعی برای بازرسی وجود ندارد.

اسلامی با اشاره به جوسازی رسانه‌های غربی در موضوع برجام گفت: برجام در چارچوب تعهدات برجامی است، آمریکا از برجام خارج شده و تعهداتش را انجام نداده است همچنین آمریکا اجازه نداده است که بقیه کشورها به تعهدات‌ برجامی عمل کنند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: اگر آمریکا به برجام باز گردد و تعهداتش را انجام دهد و تحریم‌ها را لغو کند ما هم تعهدات را انجام می‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه برجام ۲ را به رسمیت نمی‌شناسیم، گفت: یک سند به اسم برجام که قطعنامه ۲۲۳۱ شواری امنیت است، معتبر است و خروجی‌ها و نتایج آن مشخص است، آمریکا از برجام خارج شده اگر بازگردد و به تعهدات خود عمل کند، ما هم به تعهدات برجامی باز می‌گردیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.