وزیر امور خارجه کشورمان بر اهمیت اجرای توافقات میان رؤسای دو کشور ایران و اندونزی تاکید کرد و در همین راستا از همتای خود جهت سفر به تهران دعوت کرد.

امیرعبداللهیان از وزیر خارجه اندونزی برای سفر به تهران دعوت کرد

به گزارش قدس آنلاین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع جهانی پناهندگان در ژنو، با رتنو مرسودی وزیر خارجه اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع جهانی پناهندگان در ژنو، با خانم رتنو مرسودی وزیر خارجه اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به لزوم افزایش تلاش مشترک برای توسعه روابط دوجانبه، بر اهمیت اجرای توافقات میان رؤسای دو کشور تاکید کرد و در همین راستا از همتای خود جهت سفر به تهران دعوت کرد.

امیرعبداللهیان در ارتباط با مسئله فلسطین گفت موضوع اول در غزه، پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: آمریکا و رژیم اسرائیل با توجه به ناکامی در تحقق هیچیک از اهداف اعلام شده خود در جنگ علیه غزه، با تداوم جنگ بدنبال تکمیل بررسی‌ها و طراحی‌های خود برای غزه پساجنگ هستند.

امیرعبداللهیان تاکید کرد که آمریکا باید به درستی درک کند که عدم توقف جنگ علیه غزه، می‌تواند اوضاع را پیچیده‌تر کرده و شرایط در منطقه از کنترل خارج شود.

خانم رتنو مرسودی وزیر خارجه اندونزی نیز با ابراز خرسندی از تداوم مشورت‌های مشترک در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای، شرایط در غزه را سخت و نگران کننده توصیف کرد و بر لزوم ادامه تلاش‌ها بمنظور پایان دادن به حملات علیه غزه و توقف جنگ تاکید کرد.

وی با اشاره به نشست سران کشورهای اسلامی در ریاض گفت، نشست ریاض یک پیام مهم داشت و آن اینکه کشورهای اسلامی متحد هستند.

وی با اشاره به نتیجه رأی گیری روز گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل، آن را نشان دهنده بزرگ‌تر شدن حمایت جهانی از آتش‌بس دانست.

وزیر خارجه اندونزی مسئله آتش بس را مهم و اولویت اول در غزه دانست و گفت لازمست برای این منظور تلاش‌ها ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.