فرمانده ارتش پاکستان که برای سفر رسمی در واشنگتن بسر می‌برد با وزیر دفاع آمریکا دیدار و طرفین پیرامون آخرین تحولات امنیتی منطقه و همکاری‌های دوجانبه در حوزه دفاعی گفت‌وگو کردند.

فرمانده ارتش پاکستان در واشنگتن با وزیر دفاع آمریکا دیدار کرد

به گزارش قدس آنلاین، ژنرال سید عاصم منیر در اولین سفر رسمی خود به آمریکا با لوید آستین وزیر دفاع این کشور دیدار کرد.

طرفین در این دیدار پیرامون تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه دفاع و همچنین اوضاع امنیتی منطقه گفت‌وگو کردند. ناظران سیاسی در پاکستان معتقدند که افغانستان و تداوم تنش اسلام‌آباد با کابل یکی از موضوعات مهم در دستورکار مذاکرات فرمانده ارتش پاکستان با مقامات آمریکایی است‌.

وزیر دفاع آمریکا پیش از سفر فرمانده ارتش پاکستان مدعی شد که اسلام‌آباد همچنان یک شریک مهم برای واشنگتن در منطقه است و این کشور از طریق فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به "سنتکام"، با پاکستان در زمینه های مختلف به ویژه آنچه واشنگتن مبارزه با تروریسم خواند، در تماس نزدیک است.

سفر فرمانده ارتش پاکستان به آمریکا درحالی انجام می‌شود که حملات تروریستی در پاکستان شدت گرفته و در آخرین آن ۲۳ نظامی پاکستان درپی حمله چند مهاجم انتحاری به یک پایگاه ارتش در ایالت خیبرپختونخوا کشته شدند. وزیر امور خارجه آمریکا به زعم خود این حمله تروریستی را محکوم کرد.‌ پاکستان مدعی استفاده تروریست‌ها از قلمروی افغانستان است، اتهامی که از سوی کابل رد شد.

ژنرال سید عاصم منیر همچنین قرار است با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن نیز دیدار نماید.

برخی از رسانه‌های غربی اخیرا مدعی شدند که پاکستان در قبال کمک آمریکا در تسهیل روند دریافت وام از صندوق بین المللی پول، اقدام به صادرات تسلیحات به اوکراین کرده است هرچند دولت پاکستان این گزارش‌ها را تکذیب و تاکید کرد ‌که اسلام‌آباد همچنان متعهد به موضع بی طرفانه خود درباره جنگ اوکراین است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.