نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: جمعیت حساس‌ترین مسئله اجتماعی کنونی کشور است و برای تحقق این مهم باید برنامه‌های کاربردی تدوین شود.

دری نجف‌آبادی: جوانی جمعیت حساس‌ترین مسئله اجتماعی کشور است

به گزارش قدس آنلاین،  آیت‌الله « قربانعلی دری نجف آبادی» روز پنجشنبه در کنگره ملی جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: خانواده هسته اولیه جامعه را تشکیل می‌دهد و باید در حمایت از آن اهتمام جدی داشت.

وی با بیان اینکه جمعیت در توسعه و پیشرفت کشور در ابعاد گوناگون نقش‌آفرین است، اظهار کرد: سیاست افزایش جمعیت در ایران دیر شروع شده و خیلی از اصول مورد توجه قرار نگرفته و اکنون باید نسبت به این مسئله مهم چاره‌اندیشی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد:جمعیت جوان، امید به موفقیت را در هر جامعه ای زنده نگه می دارد و به صورت کلی می توان گفت هر تمدن و هر جامعه ای برای امیدواری و پیمودن مسیر آینده نیاز به جمعیتی جوان دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: قدرت و توسعه هر کشوری در رابطه با نیروی انسانی و جمعیت معنا پیدا می کند. حرکت به سمت توسعه همه جانبه نیاز جدی به توسعه و ارتقا سرمایه انسانی دارد و یکی از مهم ترین مولفه‌های آن جمعیت جوان، بانشاط و پویا است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: سیاست کاهش جمعیت کشور در مقطعی اشتباه بود و به طور قطع دست‌هایی در این مقوله دخالت داشتند.

وی به سابقه کاهش جمعیت در سال‌های گذشته و شعار اشتباه« فرزند کمتر زندگی بهتر» اشاره کرد و ادامه داد: باید در آن سالها مدیریت تنظیم جمعیت اعمال می‌شد و از اجرای این شعار جلوگیری به عمل می‌آمد.

امام جمعه اراک در ادامه به کاهش نرخ باروری در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: اکنون نرخ باروری در استان به نیم درصد رسیده و استان جزو استان‌های پیر کشور محسوب می‌شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: هر یک انسان سرمایه‌ای بزرگ برای کشور است و چنانچه سرمایه انسانی وجود نداشته باشد کاری از پیش نمی‌رود و کشور در بلندمدت با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بنا بر تاکید دستورات حکیمانه اسلام سن ازدواج نباید به تاخیر بیفتد و تحت تاثیر فرهنگ بیگانگان قرار گیرد، بیان کرد: تلاش برای افزایش نسل جوان و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده یکی از ضروری ترین فرایض مسئولان و آحاد مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نگاه فرهنگی و اعتقادی به حوزه خانواده و تقویت مبانی خانواده تحت هیچ شرایطی نباید مورد تهدید قرار گیرد و متولیان فرهنگی کشور وظیفه دارند نسبت به تقویت باورهای اعتقادی جامعه تلاش کنند تا آسیبی به مناسبات خانواده و قداست آن وارد نشود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به حضور بانوان در مناسبات اجتماعی اشاره کرد و افزود: نگرش نظام اسلامی به زنان شخصیتی و انسانی است و قداست و جایگاه والای زن در جامعه نباید آسیب ببیند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.