رییس پلیس راه درباره بارش برف و باران و لغزندگی جاده‌های این استان هشدار داد و گفت: شهروندان از سفرهای غیرضروری در آخر این هفته به ویژه از مسیر گردنه‌ها خودداری کنند.

رییس پلیس راه سمنان: مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند

به گزارش قدس آنلاین،  سرهنگ موسی بزرگی روز پنجشنبه به رسانه ها اظهار داشت: بر اساس اعلام پاسگاه‌های پلیس راه استان از بامداد امروز بارش نزولات آسمانی در سطح محورهای استان آغاز شده و برای امروز و فردا احتمال بارش برف در گردنه های برف‌گیر وجود دارد.

وی ضمن هشدار به رانندگان در خصوص رانندگی در محورهای برفی و بارانی افزود: توصیه به رانندگان این است که از ترددهای غیرضروری در محورهای استان خودداری و قبل از سفر از وضعیت راه‌ها و شرایط بارش برف و باران در محورها اطلاع پیدا کنند و همواره رعایت سرعت مطمئنه و جوانب احتیاط را در شرایط برفی و بارانی مد نظر قرار دهند.

رییس پلیس راه استان سمنان بر لزوم به همراه داشتن تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیرچرخ هنگام عزیمت به محورهای برفی تأکید کرد و گفت: سالم بودن سامانه گرمایشی و برف‌پاک‌کن هم از جمله موارد مهمی است که رانندگان باید به آن توجه کنند.

 بزرگی با بیان اینکه کارشناسان پلیس راه فرماندهی انتظامی استان در تمامی محورها آماده خدمت‌رسانی به مردم و رانندگان هستند، خاطر نشان کرد: رانندگان با رعایت قوانین و مقررات رانندگی سفری ایمن و بدون حادثه در محورهای ارتباطی استان سمنان رقن بزنند.

هواشناسی استان سمنان برای امروز و فردا(پنجشنبه و جمعه) هشدار سطح نارنجی و هشدار زرد کشاورزی اعلام کرده و از بارش باران و برف در نقاط مختلف، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما تا هشت درجه سانتیگراد خبر داده است.

دمای هوا در این مدت در نقاط مرتفع و کوهستان استان به ویژه گردنه ها به زیر صفر درجه سانتیگراد می رسد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.