سرپرست دفتر توانبخشی آموزشی، حرفه‌ ای و توانپزشکی گفت: سالانه دو هزار و ۵۰۰ بیمار ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات، افتادگی از ارتفاع یا حوادث کار به افراد تحت پوشش بهزیستی اضافه می‌شوند.

سالانه  ۲۵۰۰ بیمار ضایعه نخاعی به افراد تحت پوشش بهزیستی اضافه می‌شوند

زهرا نوپرست گفت: سالانه دو هزار و ۵۰۰ بیمار ضایعه نخاعی به افراد تحت پوشش بهزیستی اضافه می‌شوند و جزو افرادی هستند که معلولیت شدید و زیادی  دارند، که شامل حال دریافت کمک هزینه اقلام بهداشتی می شوند.

وی افزود:  موارد ضایعه نخاعی ناشی از تصادفات، افتادگی از ارتفاع یا حوادث کار  است و همه افراد دارای ضایعه نخاعی تحت پوشش سازمان قرار نمی گیرند و برخی از آنها تمکن مالی دارند.

سرپرست دفتر توانبخشی آموزشی، حرفه ‌ای و توانپزشکی گفت: همچنین خانواده هایی که دو یا چند فرد معلول در خانه نگهداری می کنند و توسط کمیته تشخیص معلولیت تائید شوند، کمک هزینه اقلام بهداشتی را دریافت می کنند و دیگر شدت معلولیت درنظر گرفته نمی شود.

نوپرست بیان کرد : همچنین برای افراد کم درآمد و متوسط دهک های پایین نیز کمک هزینه اقلام بهداشتی پرداخت می شود. افراد دارای معلولیت که ظاهرا پردرآمد هستند اما شرایط خاص داشته باشند با تشخیص کمیته تشخیص معلولیت، شامل حال دریافت کمک هزینه اقلام بهداشتی می شوند.

او تصریح کرد: حدود ۱۵۱ هزار نفر از کمک هزینه لوازم بهداشتی استفاده می کنند.

 سرپرست دفتر توانبخشی آموزشی، حرفه‌ ای و توانپزشکی اظهار کرد: سیاست سازمان بهزیستی  از سال ۹۶ برای  تامین کمک هزینه لوازم بهداشتی تغییرکرد و بیشتر به سمت کمک هزینه‌ های لوازم بهداشتی برای سالمندان قدم برداشته ایم. امیدواریم  این سرانه را به حد سرانه واقعی در جامعه برسانیم.

نوپرست افزود: سال گذشته برای دریافت کمک هزینه اقلام بهداشتی، ۱۳۹ هزار نفر پشت نوبتی داشتیم اما امسال پشت نوبتی نداریم و هر کسی که شرایط داشته باشد می تواند کمک هزینه می گیرد.

او گفت: اقلام بهداشتی شامل سوند فولی، کیسه کلستومی، پانسمان زخم بستر، پوشک خردسال، پوشک بزرگسال، پنبه بهداشتی و پماد ضد حساسیت هستند. پول این اقلام را به حساب فرد می ریزیم و خود فرد اقلام را می خرد. با توجه به تورم و گرانی اقلام بهداشتی پیگیر هستیم که از منابع دیگر مانند خیران اقلام بهداشتی را تهیه کنیم و در این زمینه به کمک خیران نیاز داریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.