علمای اهل سنت خراسان‌شمالی امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای حادثه تروریستی راسک را محکوم و خواستار برخورد قاطع دستگاه قضایی کشور با عاملان این جنایت شدند.

اهل سنت خراسان شمالی:دستگاه قضایی با عاملان حمله تروریستی راسک برخورد قاطع کند

به گزارش قدس آنلاین، در این بیانیه آمده است: نیروهای نظامی و انتظامی کشور به عنوان حافظان امنیت مردم، نمود اقتدار و نظم جامعه هستند که با حضور ایثارگرانه خود سنگرداران همیشه بیدار ایران اسلامی هستند و اهل سنت همواره قدردان زحمات این بزرگواران است.

این بیانیه افزوده است: حادثه تروریستی روز گذشته در حمله به پاسگاه انتظامی راسک سیستان و بلوچستان و به شهادت رسیدن برخی از برادران ما بی تردید دل هر مسلمانی را آزار می دهد.

روحانیون اهل سنت خراسان شمالی تصریح کردند: ما علمای اهل سنت ضمن تسلیت این حادثه ناگوار به محضر مقام معظم رهبری و خانواده این شهدای عزیز، هرگونه اقدام تروریستی از سوی هر گروهکی را به شدت محکوم و از مسوولان انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی کشور خواستاریم، عاملان این حادثه تروریستی را شناسایی و به اشد مجازات برسانند.

نیمه شب پنجشنبه - ۲۳ آذرماه - در پی حمله گروهک تروریستی به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان، ۱۱ نفر از نیروهای فراجا به شهادت و در مقابل تعدادی از تروریست ها نیز به هلاکت رسیدند؛ یک نفر از این تروریست‌ها نیز دستگیر شده است. فردا در سیستان و بلوچستان عزای عمومی اعلام شده است.

افزون بر ۱۰ درصد از جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی را ترکمن های اهل سنت تشکل می دهند که در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان و بجنورد سکونت دارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.