رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت:طبق مصوبه ۱۳۹۴ شورای شهر تابلو های هتل ها و اصناف اگر دو زبانه باشند مشمول عوارض می شوند که طبق بررسی‌ها این مصوبه مغایر با اسناد بالادستی است و در این جلسه این موضوع مطرح و مغایرت آن مورد تصویب و تایید قرار گرفت.

حذف عوارض از تابلوهای اصناف 

در یک صد و دهمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی که صبح امروز در محل اتاق بازرگانی با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار شد، شش دستور کار مورد بررسی قرار گرفت که با خارج شدن یک دستور کار برای بررسی در جلسه، ۵ دستور کار دیگر به تصویب و تایید رسید.
رئیس دبیرخانه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در گفت‌وگو با قدس خراسان اظهار کرد: سه دستور کار در این جلسه مربوط به شهرداری و مشاغل شهری و یک دستور کار مربوط به آئین نامه ریلی استان و دیگری مربوط به حل مسائل شهرک صنعتی کاویان بود. 

علی اکبر لبافی ادامه داد: طبق مصوبه ۱۳۹۴ شورای شهر به کلیه هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی و اصناف تکلیف شده چنانچه این مراکز بخواهند تابلویی نصب کنند و این تابلوها به طور کلی یا بخشی از آن حرف انگلیسی و لاتین داشته باشد در تابلوهایی که بخشی از آن این حروف را داشته باشد عوارض دوبرابری و اگر کلا انگلیسی یا لاتین باشد عوارض ۵ برابری دارد. 

وی بر ضرورت ایجاد تسهیل در فضای کسب و کار استان با توجه به زائر پذیر بودن مشهد و استان تاکید کرد و گفت: طبق بررسی‌ها این مصوبه مغایر با اسناد بالادستی است و در این جلسه این موضوع مطرح و مغایرت آن مورد تصویب و تایید قرار گرفت و قرار شد در تابلوهای مورد استفاده در کلیه هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی و اصناف فونت ۷۰ درصد فارسی و ۳۰ درصد انگلیسی یا هر زبان دیگری رعایت شود و در ادامه فرمانداری برای اصلاح این مصوبه شورای شهر اقدام کند چون اخذ هرگونه عوارض در این مورد ممنوع است.

تصویب توافق نامه ۹ بندی خدمات ریلی استان 

رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی  درباره آئین نامه ریلی خراسان رضوی تصریح کرد:  این شورا، یک کارگروه سیاست گذاری برای تدوین آئین نامه ریلی استان تشکیل داد که در آن وظایف و ماموریت‌های بخش خصوصی و دولتی استان مشخص و قرار شد در قالب یک هم افزایی از ظرفیت‌های استانی در موضوعات مختلف از جمله تامین واگن‌ها، هزینه‌های مربوطه و سایر موضوعات استفاده شود که  امروز یک توافق نامه ۹ بندی در این زمینه به تصویب و تایید رسید.  

لبافی در ارتباط با مصوبات مشاغل مزاحم شهری عنوان کرد: شهرداری در حال انتقال مشاغل مزاحم به خارج از شهر است طبیعتا باید بستر سازی مناسبی در این زمینه انجام شود. ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی ممنوعیت‌هایی برای تغییر کاربری دارد که باید برای هرگونه تغییر کاربری از وضعیت موجود به وضعیت جدید ۸۰درصد ارزش عوارض پرداخت شود.  

وی ادامه داد: برای این سامان دهی به دلیل اینکه این مشاغل به مناطقی منتقل می‌شود که مزیتی برای صاحبان آن ندارد اخذ این عوارض انگیزه را برای صاحبان مشاغل از بین می‌برد. از طرفی در مصوبه دولت ۲۵ شغل به عنوان خدمات عمومی معرفی شده و پیشنهاد ما این است این مشاغل با توجه به ماهیت کار به آن ۲۵ شغل اضافه شود که از عوارض ۸۰درصد استفاده نمی‌کنند.  

رئیس دبیرخانه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تصریح کرد: دو موضوع هم راجع به دو پروژه ۸۰۰ واحدی بود که این واحدها فرآیند خود را طی کردند یکی پرندگان زینتی و یک هم پروژه خودرو سازی. این واحدها مراحل قانونی را طی کرده‌اند و مصوبات کارگروه زیربنایی گرفتند و بخش خصوصی هم سرمایه گذاری کرده و مشکل آب و گاز دارند که مصوب شد شرکت‌های خدمات رسان این موارد را محقق کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.