مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده خراسان شمالی گفت: به طور کلی ۲۶۸ ماشین سنگین ،نیمه سنگین و سبک در اختیار مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است که ۵۰ درصد این ناوگان فرسوده هستند.

۵۰ درصد ماشین‌آلات راهداری خراسان شمالی فرسوده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، محمد مشتری در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار داشت: در ۸ ماهه سال جاری ۱۸۹ کیلومتر راه شریان و اصلی خراسان شمالی با اعتبار ۱۱۱۰ میلیارد ریال آسفالت و ۶ نقطه پر حادثه برطرف شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده خراسان شمالی با بیان اینکه ۷۴ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۲۶۷ میلیارد تومان اعتبار زیرسازی شد گفت: در حال حاضر رفع ۱۳ نقطه پرحادثه دیگر نیز در استان در دستور کار است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۵۰ درصد ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک این اداره و مجموعه راهسازی استان فرسوده هستند خاطرنشان کرد: به طور کلی ۲۶۸ ماشین سنگین نیمه سنگین و سنگ سبک در اختیار مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی است که ۵۰ درصد این ناوگان فرسوده هستند.

مشتری در ادامه از فوت ۱۶۷ نفر در هفت ماه ابتدای سال جاری در تصادفات برون شهری خبر داد و بیان داشت: متاسفانه درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده ای در هفت ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمال به عملکرد کالا و مسافر اشاره داشت و گفت: میزان تناژ جابجا شده کالا در استان طی ۸ ماه ابتدایی ۲ میلیون و ۴۰۵ هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۲ رشد داشته و عمده بار حمل شده هم سیمان، کود اوره و پودر آلومینا است.

وی در پایان با بیان اینکه ۸۵۳ ناوگان مسافری شامل اتوبوس مینی بوس و سواری کرایه در سطح استان فعالیت دارند، اضافه کرد: ۱۳۴۴ راننده مسافربری دارای کارت هوشمند رانندگی در استان وظیفه حمل و نقل و جابجایی مسافر را بر عهده دارند اما متاسفانه ۵۷ درصد این ناوگان فرسوده بوده و مشکلاتی را در سطح استان ایجاد کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.