حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: با الگو گیری از حضرت زهرا(س) باید به دفاع از مظلومان عالم پرداخت و در مقابل ظالم باید از او اظهار تبری کرد.

حجت‌الاسلام رفیعی: حضرت زهرا(س) مدافع مظلوم به کلام و عمل بودند

همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم عزاداری با حضور رهبر معظم انقلاب و جمعی از دوستداران اهل بیت(ع) در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.
بنابراین گزارش در این مراسم  حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد اخلاق طی سخنانی گفت: حضرت زهرای مرضیه(س) شخصیتی فراجنسیتی، فرازمانی و فرامکانی است، فراجنسیتی یعنی افزون بر زنان الگوی مردان هم است، او صرفا یک زن نمونه نیست بلکه الگو برای همه اقشار مختلف است،  حضرت زهرا(س) در همه زمان ها و مکان ها ملاک الگو گیری است.

وی افزود: زندگی حضرت دو بخش یکی اصول متغییر و دیگری اصول ثابت دارد.  اصول ثابت زندگی حضرت زهرا برمبنای عقل، فطرت و وحی است. صداقت، امانتداری، وفاداری، شکرگزاری، محبت به خانواده، آراستگی در همه زمان ها ستودنی است. حضرت زهرا(س) در همه  موارد الگوی ما است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی بیان کرد: جایگاه و عظمت حضرت زهرا (س) صرفا به خاطر این نبود که ایشان فرزند رسول الله، همسر ولی خدا و مادر ائمه است، بلکه به خاطر جنبه های شخصیتی درونی او است. اگر حضرت فاطمه(س) الگو و تندیس نیکی شده به این دلیل است که تمام وجود او را ایمان و یقین گرفته است، حضرت خود را در زندگی برای خدا خالص کرده بود.

وی در خصوص دفاع از مظلوم در سیره حضرت زهرا (ع) اظهار کرد: مظلوم نباید ظلم را تحمل کند، این روح حاکم به آیات قرآن است، خدای تبارک و تعالی در قرآن کریم ویژگیهایی را برای جامعه سالم گزینش کرده یکی از آنها این است که اگر به آن ظلم شد انتصار می کند، فریاد می زند و انتقام می‌گیرد و اجازه نمی دهد به او ظلم شود. در ایه دیگری می فرماید مراقب باشید جای ظالم و مظلوم تغییر نکند،  ابوذر تشخیص ظلم داد مقابل معاویه و در مدینه بر علیه آنها فریاد زد، برای همین هزینه آن را هم داد و به ربذه تبعید شد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به آیات پایانی سوره شعرا، ابراز کرد: خداوند می فرماید شاعری که سه ویژگی دارد ارزش ندارد او را رها کنید، شاعری که اطرافیان او خوب نیستند و فاسد هستند، خط قرمز و موضع درست ندارد، شاعر غیرعامل یعنی حرف می زند اما عمل نمی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: داد زدن بر عیوب مردم درست نیست اما داد زدن مقابل ظالم تاکید خداوند است. امروز مردم مظلوم فلسطین مظلوم واقع شدند که از خود دفاع می کنند. مردم موظف هستند از مظلوم دفاع کنند، پیامبر(ص) می فرمایند ثواب کسی که از مظلوم دفاع کند از یک ماه اعتکاف در مسجدالحرام بیشتر است، بی تفاوتی نسبت به ظلم ظالم بر مظلوم خطرناک است. بنابراین دفاع از مظوم واجب است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه به هیچ وجه نباید از ظالم حمایت کرد، گفت: خداوند در قرآن بر نابودی ظالم شکر کرده است. اگر کسی در صراط مستقیم نباشد یا مغضوب یا گمراه است، امروز صهیونیست صرف یهود نیست بلکه یک حزب سیاسی است. کسی که در صراط مستقیم است از ظالم دفاع نمی کند. امروز بسیاری از کشورهای دنیا پشتوانه ظالم و مجرمان هستند. مردم باید از مظلوم دفاع کنند، هر گونه حمایت از ظالم به حرف یا سکوت گناه است و کسی که چنین عمل کند به گمراهی رسیده و مورد غضب الهی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: امیر مومنان امام علی(ع) فرمودند اولین مظلوم روز قیامت که بلند شده و اعلام مظلومیت می کند من هستم. امیر مومنان امام علی (ع) مظلوم عالم است، حضرت زهرا(س) مدافع مظلوم به کلام و عمل بودندو در این دفاع جلودار بودند.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: اولین وظیفه جامعه در مقابل ظالم پرسشگری است، تاریخ به این سوال حضرت زهرا(س) باید پاسخ دهد که چرا امیر مومنان امام علی(ع) را کنار گذاشتند، ادله امامت حضرت و غدیر او را بررسی کنید. برخی جوان بودن امیر مومنان امام علی(ع) را بهانه کنار زدن او کردند در حالی که در سلسله بنی امیه و بنی عباس بسیاری از خلفا جوان بودند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه امروز جمعیت میلیونی مردم در کشورهای غربی در دفاع از مردم مظلوم غزه به پرسشگری می پردازند. ابراز کرد: فاطمیه بحث اعتقادی است و صرفا مبحث تاریخی نیست. غیر از پرسشگری باید به تبیین هم پرداخت حضرت زهرا(س) در این زمینه محکم بودند، سخنرانان و رسانه ملی باید مظلومیت مردم فلسطین را بیان کنند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز دشمنان در تلاش هستند جای ظالم و مظلوم را عوض کنند. پس از پرسشگری و تبیین باید به حرکت بپردازید، با الگو گیری از حضرت زهرا(س) باید به دفاع از مظلومان عالم پرداخت و در مقابل ظالم باید از او اظهار تبری کرد.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.