مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: واگن در خط یک با استفاده از ظرفیت نیروهای داخلی تعمیرات اساسی شد.

تعمیرات اساسی واگن در خط یک با استفاده از ظرفیت نیروهای داخلی

به گزارش قدس خراسان، بهرام نکاحی با اشاره به توجه این شرکت به بهره‌وری و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی اظهار کرد: در همین راستا طی شش ماه گذشته تعمیرات اساسی (اورهال) واگن در خط یک با استفاده از ظرفیت نیروهای داخلی انجام‌شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد افزود: یکی از موضوعات مهم کلان‌شهرها به‌ ویژه مشهد بحث حمل‌ونقل عمومی از جمله حمل‌ونقل ریلی است.

وی گفت: با توجه به افزایش جمعیت شهرنشین و چالش آلودگی هوا یکی از روش‌های مناسب حمل‌ونقل عمومی، توسعه خطوط راه آهن شهری است.

نکاحی افزود: بر همین اساس توسعه و احداث خطوط مترو یکی از اولویت‌های شهرداری‌ها از جمله شهرداری مشهد بوده و امیدواریم با حمایت‌های دولت محترم شاهد تکمیل و بهره‌برداری از خطوط راه آهن شهری در آینده نزدیک باشیم

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهدگفت: طبق آمار از ابتدای سال تا پایان آبان۱۴۰۲ بیش از ۴۴ میلیون و ۵۵۳ هزار مسافر با خطوط مترو مشهد جابجا شده‌اند که این رقم نسبت به مشابه سال گذشته رشد ۲۰ درصدی داشته است که نشان‌دهنده اهمیت خطوط مترو در حوزه حمل‌ونقل عمومی مشهد است.

وی گفت: حفظ و نگهداری ادوات و تجهیزات، ابنیه و حفظ و رشد سرمایه‌های انسانی کار آمد و متخصص یکی مباحث مهم در حوزه بهره‌برداری است که برای تأمین قطعات مورد نیاز تعمیر نگهداری ناوگان به دلیل تحریم‌های ظالمانه دغدغه ایجاد شده بود که برای رفع این معضل مهندسی معکوس، ساخت داخلی قطعات، اورهال واگن‌ها و تجهیزات در دستور کار شرکت بهره‌برداری قطار شهری از ابتدای راه‌اندازی قرار گرفت و دست آوردهای بسیار خوبی را به دنبال داشته است.

نکاحی با اشاره به تجارب این شرکت در حوزه مهندسی معکوس، ساخت داخلی قطعات، اورهال واگن‌ها و تجهیزات گفت: در این حوزه از ابتدای امسال تعمیرات اساسی (اورهال) واگن‌های خط یک با استفاده از ظرفیت نیروهای داخلی دردست انجام است که این موضوع صرفه‌جویی بیش از ۳۵۰ میلیارد ریالی در هزینه‌های انجام تعمیرات اساسی را تا به حال به دنبال داشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.