پارک جین وزیر خارجه کره جنوبی در گفت وگو با شبکه خبری کی‌بی‌اس با اشاره به اهمیت پیشبرد پیوسته مذاکرات سئول و واشنگتن در چارچوب «گروه مشورتی هسته‌ای آمریکا و کره جنوبی» (NCG)، بر لزوم استقرار تسلیحات استراتژیک ایالات متحده در کره جنوبی تاکید کرد.

تاکید سئول بر لزوم استقرار تسلیحات استراتژیک ایالات متحده در کره جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، وزیر خارجه کره جنوبی، گفت: در دومین نشست گروه مشورتی هسته‌ای آمریکا و کره جنوبی که روز جمعه در ایالات متحده برگزار شد، طرفین پیشرفت‌های حاصل شده در نشست افتتاحیه در ماه ژوئن را بررسی و اهدافی را تعیین کردند که باید تا نشست بعدی (سومین نشست) محقق شود.

پارک با بیان اینکه سئول و واشنگتن در جریان دومین نشست خود در چارچوب این گروه مشورتی هسته‌ای توافق کردند که تا اواسط سال آینده تدوین دستورالعمل‌های مربوط به برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی مشترک هسته‌ای را تکمیل کنند، افزود: طرفین همچنین درباره ایجاد یک سیستم تلفن همراه برای برقراری ارتباط فوری بین رهبران ۲ کشور در صورت بروز بحران گفت وگو کردند.

وزیر خارجه کره جنوبی در ادامه با تاکید بر لزوم استقرار منظم تسلیحات استراتژیک ایالات متحده در شبه جزیره کره، خاطرنشان کرد: حضور نظامی ایالات متحده در منطقه، نمایش قدرتی است که برای جلوگیری از تحریکات هسته‌ای و موشکی پیونگ یانک و همچنین ایجاد احساس امنیت در کره جنوبی نقش زیادی ایفا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.