عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه هم به لحاظ اقتصادی و هم پدافندی و امنیتی باید سبد سوختی ما متنوع شود،گفت: سالهاست در مورد خودورهای برقی گفته می شود اما در ایران هیچ پیشرفتی ملموس و جدی را در این زمینه نداشتیم.

هم به لحاظ اقتصادی و هم پدافندی و امنیتی باید سبد سوختی ما متنوع شود

علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس در مورد تنوع سبد سوختی در کشور،گفت:  سوق دادن مصرف سوخت کشور  به بنزین در حوزه حمل و نقل صرفنظر از آسیب های متعددی که از وابستگی و مسائل اقتصادی دارد به لحاظ پدافندی هم خطر بزرگی است. در مقطعی سراغ داریم که بنزین را تحریم کردند و ما مجبور شدیم تولید بخش زیادی از پالایشگاهها و پتروشیمی هایمان را تغییر دهیم و بنزین با کیفیت نامناسب تولید شود و فضای کشور تغییر پیدا کند این کار شدنی بود اگر این نشدنی بود حمل و نقل در کشور می خوابید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: واقعیت این است هم به لحاظ اقتصادی و هم پدافندی و امنیتی باید سبد سوختی ما متنوع شود.

وی تاکید کرد: سالهاست در مورد خودورهای برقی گفته می شوداما در ایران هیچ پیشرفتی ملموس و جدی را در این زمینه نداشتیم. در این دولت می خواهند کارهای انجام دهند و وارداتی انجام شده است اتفاقاتی افتاده است و امیدواریم این اتفاق با سرعت بیفتدو جایگاه شارژ ماشین های برقی در شهرهای بزرگ ایجاد شود تا مسئله خودرو برقی جدی گرفته شود.

عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با تنوع بخشیدن به سبد سوختی کشور نیز گفت: مسئله ال پی جی به عنوان سوختی که کمترین آلودگی را نسبت به سی ان جی و بنزین دارد باید در اولویت باشد.ما در بسیاری از پالایشگاهها ال پی جی را می سوزانیم که می تواند در شهرهای که نزدیک این پالایشگاهها هستند توسعه یابد و شبکه توزیع گازهای مایع سی ان جی که در گذشته وجودداشته است تغییر کاربری داده شود و  به عنوان جایگاههای عرضه ال پی جی شکل بگیرد و ال پی جی نیز به عنوان سوخت مناسب در کشور توسعه یابد که تنوع سبد سوختی را در کشور داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: باید بتوانیم سوختی را که استفاده آنچنانی از آن نداریم به شبکه سوختی کشوری بیاوریم.ال پی جی و سی ان جی باید توسعه یابد در کنار آن استفاده از خودروهای برقی نیز توسعه یابد و به مردم حق انتخاب بدهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.