رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۲سارق کلاهبردار که با استفاده از چک‌های مسروقه اقدام به کلاهبرداری ۴ میلیارد ریالی از شهروندی کرده بودند خبر داد.

کلاهبرداری ۴۰۰ میلیون تومانی با چک‌های سرقتی

به گزارش قدس آنلاین حسین تُرکیان، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان خمینی‌شهر و اعلام شکایت مبنی بر کلاهبرداری ۴ میلیارد ریالی دو فرد ناشناسی از وی، موضوع در دستور کار کارآگاهان این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی دقیق کارآگاهان پلیس مشخص شد متهمان با معرفی خود به عنوان مسؤول خرید یک شرکت، به انبار کالاهای مالباخته مراجعه و اقدام به خرید انواع لوازم خانگی به مبلغ ۴ میلیارد ریال کرده و به وی چند فقره چک بانکی داده‌اند.

ترکیان گفت: شاکی تعدادی از اجناس را برای آنها ارسال می‌کند و پس از چند روز متوجه می‌شود که موارد مندرج بر روی چک‌ها پاک شده و از وی کلاهبرداری شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان ادامه داد: با انجام تحقیقات تخصصی مشخص شد چک‌های ارائه شده به شاکی دارای سابقه سرقت از شهر مشهد است و در شهریور ماه سال جاری از خودروی شهروندی در آن شهرستان سرقت شده و متهمان با خودکار مخصوص اقدام به تحریر آنها کرده و تحویل مالباخته می‌دهند.

وی تصریح کرد: در ادامه و با انجام اقدامات ویژه و با به دست آوردن سرنخ‌هایی از محل اختفای متهمان، در نهایت هر ۲ سارق کلاهبردار در یک عملیات ضربتی و کاملا هماهنگ در یکی از شهرستان‌های همجوار دستگیر شدند.

ترکیان با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات تکمیلی صورت گرفته به بزه ارتکابی اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: هر ۲ پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.