فرمانده ارتش پاکستان در سفر به آمریکا با فرمانده نیروهای نظامی ایالات متحده در خاورمیانه (سنتکام) دیدار کرد؛ دو طرف پیرامون همکاری در مسائل امنیتی منطقه گفت‌وگو کردند.

فرماندهان ارتش پاکستان و آمریکا پیرامون همکاری‌های منطقه‌ای گفت‌وگو کردند

به‌ گزارش قدس آنلاین، بازدید مقام بلندپایه نیروهای مسلح پاکستان از آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که اسلام‌آباد از پدیده تروریسم در مرزهای خود با افغانستان به ویژه استفاده تروریست‌ها از سلاح‌های آمریکایی ابراز نگرانی می‌کند.

مقامات پاکستانی خروج آمریکا و نیروهای ناتو از افغانستان را غیرمسئولانه و آن را موجب بروز خلاء بزرگ امنیتی در کشور همسایه خود افغانستان می‌دانند.

ناظران سیاسی در پاکستان معتقدند که افغانستان و تداوم تنش اسلام‌آباد با کابل یکی از موضوعات مهم در دستورکار مذاکرات فرمانده ارتش پاکستان با مقامات آمریکایی است‌.

روابط عمومی ارتش پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، ژنرال سید عاصم منیر فرمانده ارتش این کشور در مقر سنتکام در فلوریدا با ژنرال مایکل اریک کوریلا دیدار کرد.

آنان در این دیدار، مسائل مربوط به منافع مشترک به ویژه همکاری در مسائل امنیتی منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

هر دو طرف راه های آموزش مشترک را بررسی و بر لزوم تقویت تعاملات آموزشی بین سنتکام و ارتش پاکستان تاکید کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان هفته‌های اخیر در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود در اسلام‌آباد با ابراز تاسف از گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریکا درباره تروریسم، محتوای آن را متناقض توصیف کرده و ادعاهای واشنگتن علیه اسلام‌آباد را وارونه‌سازی حقایق خواند.

براساس این گزارش، فرمانده ارتش پاکستان در جریان سفر رسمی به آمریکا با وزیر امور خارجه، معاون مشاور امنیت ملی و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور نیز دیدار کرد.

عاصم منیر همچنین با حضور در مقر سازمان ملل در نیویورک با آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان دیدار کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.