مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: روزانه حداقل ۱۰ گشت بازرسی مشترک با بازرسان اتحادیه‌های مربوطه و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ناظر بر نحوه عرضه اقلام پرمصرف در شب یلدا در شهر مشهد انجام می‌شود.

نظارت بر اقلام پرمصرف ویژه شب یلدا در مشهد تشدید شد

به گزارش قدس خراسان، محسن صیادی اظهار کرد: از ۱۸ آذرماه تاکنون بیش از ۴۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی فروشنده اقلام پرمصرف شب یلدا مانند میوه فروشی‌ها، شیرینی فروشی‌ها، آجیل و خشکبار فروشی‌ها و برخی از عرضه کنندگان مواد پروتئینی در مشهد انجام گرفته است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد بیان کرد: در نتیجه این بازرسی‌ها تاکنون ۵۶ پرونده تعزیراتی برای متخلفان که مرتکب گران فروشی یا عدم صدور فاکتور و عدم درج قیمت شده بودند، تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است؛ در این بازرسی‌ها از بازرسان اتحادیه های بارفروشان و فروشندگان آجیل و خشکبار نیز بهره گرفته شده است.

وی گفت: امسال به منظور تنظیم بازار میوه ۶۰ نقطه برای عرضه مستقیم میوه شب یلدا در مشهد در نظر گرفته شده است که میوه را به قیمت میدان بار عرضه کنند، تاکنون از ۶۰ نقطه مزبور، جایگاه عرضه میوه در ۲۲ نقطه از شهر ایجاد شده و همچنان در حال گسترش است.

صیادی با بیان اینکه هم اینک مشکلی برای عرضه میوه شب یلدا در مشهد وجود ندارد و قیمت این اقلام نسبت به هفته قبل تغییر نکرده است، افزود: قیمت هر کیلوگرم هندوانه در میادین بار مشهد بین ۱۷۰ تا ۲۰۰ هزار ریال بر حسب نوع و کیفیت و درجه بندی این میوه عرضه می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد بیان کرد: قیمت برخی از اقلام آجیل و خشکبار نیز مانند پسته و تخمه جابانی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، تخمه جابانی نزدیک ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش قیمت دارد و کاهش قیمت در پسته هم حداقل ۲۰ درصد است.

وی ادامه داد: با وجود کاهش قیمت‌ها، کیفیت محصولات آجیل و خشکبار هم نسبت به پارسال افزایش یافته است، در سایر اقلام این بخش نیز شاهد ثبات قیمت‌ها هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.