معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور گفت: هوشمندسازی با بهره‌گیری از همه ابزارهای آن یک فرصت ویژه برای افزایش بهره‌وری، ایجاد رفاه برای مردم و حفظ نخبگان کشور است.

هوشمندسازی فرصت ویژه برای بهره‌وری و حفظ نخبگان کشور است

به گزارش قدس خراسان، روح الله دهقانی فیروزآبادی عصر سه شنبه در بازدید از طرح دانش بنیانی هوشمندسازی شبکه گاز مشهد که توسط شرکت «بهپویان منتظر» ایجاد شده است، اظهار کرد: ما در این کشور نیروی انسانی جوان و دانشمندانی باهوش‌تر و کم توقع تر از نرم جهانی داریم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور بیان کرد: اگر از این نیروی انسانی خبره و کم قیمت به درستی استفاده کنیم و در آنان ایجاد انگیزه کنیم، هم منابع را ذخیره و هم از هوشمندسازی برای افزایش بهره وری، رفاه و نگهداری نخبگان استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: به لطف وجود شرکت‌های خوب دانش بنیان در کشور و همچنین بسیاری از مدیران خوب که اهمیت حرکت دانش بنیان را احساس کرده‌اند، هر روز در این کشور اتفاقات خوبی از این جنس می‌افتد، بویژه در چند سال اخیر مدیرانی که هوشمندانه به سمت راه حل‌های دانش بنیان حرکت می‌کنند، شتاب گرفته است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه هوشمندسازی شبکه های انرژی است یکی از محورهای مهم هوشمندسازی است، افزود: در ایران شمار جمعیت و مشترکین رو به افزایش اما منابع ما رو به کاهش است، یک رویکرد این است که هر روز با ایجاد زیرساخت و منابع جدید با سرمایه گذاری بیشتر نیازهای جدید را تامین کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور همه مدیران هوشمند می‌دانند که این اتفاق (سرمایه گذاری‌های بزرگ در زیرساخت‌ها) دیگر تکرار نمی‌شود و حرکت کردن به سمت بهره وری دیگر انتخاب نیست بلکه برای حفظ سیستم باید به این سمت حرکت کرد.

به گفته وی، هوشمندسازی شبکه گاز مشهد به معنای واقعی حرکت به سمت دانش بنیانی شدن است و اینکه تمام زنجیره ارزش خود را به این بخش اختصاص می‌دهد، بسیار ارزشمند است.

فیروزآبادی بیان کرد: وظیفه معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری نیز ایجاد بازار مطلوب برای محصولات دانش بنیان از روش‌ها و طرق مختلف است و تلاش می‌کند برای تامین سرمایه در گردش و فرصت بازار محصولات دانش بنیان از تمام ظرفیت‌ها بهره گیرد.

روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس‌جمهور در سفر ۲ روزه به مشهد، صبح امروز از شرکت احیا درمان پیشرفته و خط تولید سی.تی.اسکن اسلایس ۱۶ در این شرکت بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.