معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: استان گیلان از ابتدای سال جاری تاکنون میزبان هشتاد میلیون گردشگر بوده است.

گیلان امسال میزبان هشتاد میلیون گردشگر بود

به گزارش قدس آنلاین "رضا حسن پور" عصر سه شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات مدیران و بهره برداران واحدهای اقامتی و هتل های غرب استان گیلان، اظهارداشت: به لطف اقدامات خوب، مناسب و شایسته هتل داران استان گیلان امسال توانسته ایم آمار خوبی در بحث هتل داری داشته باشیم و میزبان گردشگران زیادی بودیم که بیش از هشتاد میلیون نفر در هتل های ما اقامت داشته اند.

وی افزود: بررسی ها نشان داده است کمتر از ۱۰ مورد از هتل های ما شکایت داشته اند و بقیه از میهمان داری آنها راضی بوده اند و از این بابت از همه مسئولان هتل ها و ادارات مرتبط باید قدردانی کرد.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان ادامه داد: در خصوص تعرفه های گاز و مالیات در صورت تکمیل بودن مدارک و داشتن پروانه کسب هتل داران می توانند از ۵۰ درصد تخفیف برخوردار شوند و این مستلزم اقدامات به موقع مسئولان هتل ها است در این میان مشکلات و خلع قانونی وجود دارد که با ابلاغ برنامه هفتم توسعه رفع خواهد شد.

وی تاکید کرد: همه هتل ها در سطح استان از مناطق گردشگری شهر و شهرستان خود کلیپ هایی را تهیه کنند و در اختیار این معاونت قرار دهند تا ما به سه زبان روسی، چینی و انگلیسی ترجمه کرده و در سایت وزارتخانه بارگزاری نماییم تا بتوانیم گردشگران را به درستی هدایت کرده و میزبان بیشتری از میهمانان باشیم.

حسن پور خاطرنشان کرد: یکی از الزامات برای صدور پروانه بهره برداری اعمال استاندارهای لازم در خصوص هتل داری و مسائل مرتبط با آن است و اگر همه مواردی که مورد نیاز است تهیه پروانه کسب سه روزه انجام می شود و استاندارد سازی باید ظرف یک ماه انجام شود.

وی اعلام کرد: در استان گیلان ۶ هزار خانه گردشگر پذیر غیرمجاز وجود دارد و به دنبال سر و سامان دادن به این وضعیت هستیم و این امر محقق نمی شود مگر با همکاری و همیاری همه هتل داران و مسئولان مرتبط.

در ادامه جلسه فرماندار شهرستان آستارا اظهارداشت: شهرستان آستارا به دلیل موقعیت استراتژیکی که دارد و روزانه میزبان بسیاری از مسافران، گردشگران و کامیون های ایرانی و خارجی است و با توجه به اقدامات دولت سیزدهم در خصوص ارتباط با همسایگان صروت گرفته بزودی شاهد رونق بیشتر در امر گردشگری خواهیم بود.

"محمدرضا شهاب زاده" افزود: با اقدامات صورت گرفته در بخش های تجارت بین همسایگان شهرستان آستارا در کشور آذربایجان و روسیه تا ۲ هفته آینده مسیر پل کامیون رو ما برای تردد آنها افتتاح و تا بهمن نیز در خصوص راه آهن رشت آستارا شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی ادامه داد: در شهرستان مشکلات و معضلاتی را شاهد هستیم و بسیاری از آنها از دولت های قبل به ارث رسیده است ولی این امر باعث نخواهد شد که ما اقدامات عملی خود را در راستای رفع آنها و تمام کردن پروژه های عمرانی انجام ندهیم و با همه توان در خصوص اتمام مسائل و مشکلات گام بر می داریم.

فرماندار شهرستان آستارا بیان کرد: دولت سیزدهم اتمام پروژه های نیمه تمام را در دستور کار دارد و در شهرستان نیز این اقدام صورت می گیرد و نمونه بارز آن جلوگیری از ادامه کار پروژه ای بود که چهار سال به صورت بلا تکلیف مانده بود را در عرض دو روز حل کردیم و به بهره برداری رسید.

وی تاکید کرد: دولت و فرمانداری همراه و حامی شما خواهد بود تا در زمینه امر گردشگری اقدامات خود را انجام دهید و به بهترین خروجی برسید، زیرا یکی از راه های رونق اقتصادی و جذب ارز به کشور ورود مسافرین داخلی و خارجی به کشور و شهرستان است و ما از هیچ کوششی در این راستا دریغ نخواهیم کرد.

این همایش با حضور مسئولان شهرستان آستارا و همچنین مسئولین جامع واحدهای گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان در هتل جهانگردی شهرستان آستارا برگزار شد؛ هتل داران به بیان نکته نظرات خود در راستای رفع مشکلات خود پرداختند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.