نماینده ولی‌ فقیه در استان زنجان گفت: حماسه ۹ دی یکی از رویدادهای مهم و تأثیرگذار کشور است که باید برای نسل امروز تبیین شود.

لزوم تبیین حماسه ۹ دی برای نسل جوان

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله علی خاتمی امروز (چهارشنبه، ۲۹ آذر ماه) در جلسه ستاد بزرگداشت دهه بصیرت با بیان اینکه دشمنان با اقدامات خود موجب حضور پرشور مردم در راهپیمایی‌ها و اجتماعات می‌شوند، اظهار کرد: رخدادهای تاریخی کشور شگفتی‌ساز، تاریخ‌ساز و تجلی‌ساز است؛ اتفاق‌هایی که در سال‌های اخیر رخ داده، نه‌تنها قابل فراموشی نیست، بلکه به حماسه‌های تاریخی تبدیل شده و حماسه ۹ دی نمونه الهام‌بخش و پرفروغ یکی از آنهاست. 

وی گفت: تبلیغات فضای شهری و مجازی برای اجتماع ۹ دی اهمیت دارد و باید به آن توجه شود. فضاسازی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های ۹ دی باید پررنگ‌تر انجام شود.  

خاتمی با اشاره به اینکه نباید ۹ دی به فراموشی سپرده شود، چون این روز همچون مناسبت‌های دیگر، حماسی و با اهمیت است، ادامه داد: اداره‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها همکاری لازم را برای ۹ دی و دهه بصیرت داشته باشند و برنامه‌هایی را در این راستا اجرا کنند.

وی با بیان اینکه باید از تقارن دهه بصیرت و مقاومت به نحو احسن استفاده کنیم و از ظرفیت این روزها بهره لازم را ببریم، اظهار کرد: روحانی مستقر یا امام جمعه در شهرستان و روستاها در نماز جمعه، از ۹ دی سخن بگوید و از ظرفیت‌های آن استفاده کند. 

خاتمی افزود: برای ماندگاری و باشکوه برگزار شدن این ایام اقدامات لازم باید انجام شود. حماسه ۹ دی یکی از رویدادهای مهم و تأثیرگذار کشور است که باید برای نسل امروز تبیین شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.