نکا- وزیر نیرو با اشاره به بازسازی نیروگاه گفت:با اجرای طرح های توسعه ناترازی بین تولید و تقاضای برق در مازندران کاهش می یابد.

وزیر نیرو: نیروگاه نکا بازسازی می‌شود

علی اکبر محرابیان صبح جمعه در بازدید از طرح توسعه نیروگاه با اشاره به بازدید از طرح توسعه نیروگاه نکا شامل دو واحد گاز و یک واحد بخار اظهار داشت: این واحدها با آخرین فناوری‌ها در این نیروگاه در دست اجرا است.

وی ادامه داد: امیدواری در طول زمان این نیروگاه را بازسازی کنیم و واحدهای جدید و مدرن را در نیروگاه مستقر کنیم زیرا در مازندران با توجه به رشد قابل توجه در مصرف برق، باید ناترازی بین تولید و تقاضا رار مرتفع کنیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: در منطقه نکا و غرب مازندران باید طرح‌هایی برای رفع ناترازی هااجرا کنیم و در این راستا برای هر دو بخش دارای برنامه هستیم و با سرعت طرح‌ها می‌توان ناترازی را رفع کنیم.

محرابیان ادامه داد: در حال حاضر برای تأمین برق منطقه مجبور برق را با خطوط فشار قوی از استان‌های دیگر منتقل کنیم و اگر نیروگاه‌های مدرنی در منطقه ایجاد کنیم تأمین برق با سهولت انجام و سبب کاهش اتلاف نیرو می‌شود.

به گزارش مهر، نیروگاه شهید سلیمی نکا، یکی از مهمترین سرمایه‌های ملی و از بزرگترین نیروگاه‌های کشور است. این نیروگاه متشکل از دو بخش مستقل بخاری و سیکل‌ترکیبی بوده که در ساحل دریای‌خزر و در ۲۵ کیلومتری شمال شهرستان نکا قرار دارد.

قدرت نامی این نیروگاه ۲۲۱۴ مگاوات می‌باشد که از چهار واحد بخاری هریک با قدرت نامی ۴۴۰ مگاوات، یک بلوک سیکل‌ترکیبی شامل دو واحد گازی هریک با قدرت نامی ۱۳۷/۶ مگاوات و یک واحد بخاری با قدرت نامی ۱۶۰ مگاوات و همچنین دو واحد توربین انبساطی با قدرت نامی هرکدام ۹/۴ مگاوات تشکیل شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.