رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: تعداد مدارس خاص اوتیسم مسئله ما نیست و آنچه دارای اهمیت است وجود معلمان توانمندی است که بتوانند با دانش‌آموزان طیف اوتیسم برخورد مناسبی داشته باشند.

کمبود مدارس دخترانه اوتیسم؛ وقتی دغدغه والدین مسئله آموزش و پرورش نیست
عکس تزئینی است

چندی پیش پدر یک دختر نوجوان مبتلا به اختلال اوتیسم با بیان اینکه تنها ۲ سال از تاسیس مدرسه دخترانه اوتیسم دولتی در تهران می‌گذرد گفت: در کل کشور مدسه دولتی دخترانه اوتیسم نداریم مدارس غیردولتی نیز هزینه بسیار بالایی دارند و ماهانه بیش از ۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

حمید طریفی حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره این موضوع به میزان گفت: در شهرهای بزرگ که جمعیت این دانش‌آموزان به حد نصاب برسد، مدرسه اختصاصی داریم اما آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که معلم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و لازم است معلمان توانمندی داشته باشیم که بتوانند با دانش‌آموزان طیف اوتیسم برخورد مناسبی داشته باشند.

وی ضمن اشاره به اینکه تمام معلمانی که به دانش‌آموزان اوتیسم در تمام کشور تدریس می‌کنند در حال شرکت در دوره های آموزشی هستند و توانمندسازی آن‌ها در حال انجام است، ادامه داد: این امکان وجود دارد که دانش‌آموزان طیف اوتیسم در کلاسی خاص از سایر مدارس استثنایی تحصیل کنند و لزوما تعداد مدارس خاص اوتیسم مسئله ما نیست.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه مهم این است که هیچ دانش‌آموزی از چرخه آموزش خارج نشود، افزود: حتی اگر در شهری یک دانش‌آموز طیف اوتیسم نیز داشته باشیم در سایر مدارس استثنایی آموزشش را انجام می‌دهیم.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.