رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در هر اتفاقی، حوزه حقوقی سازمان اورژانس تا نتیجه گیری نهایی پیگیری انجام می‌دهد تا محکومیت ایجاد شده و موجب بازدارندگی شود.

 افزایش آمار مزاحمت‌ها/ اورژانس از قوه قضائیه کمک خواست

جعفر میعادفر، گفت: یک مطالبه عمومی از طرف همکاران در پایگاه‌های اورژانس و مراکز ارتباطاتی که پاسخگوی تلفن شهروندان هستند وجود داشت که تعداد محدودی از شهروندان و هموطنان، مزاحمت‌هایی در تماس هایشان ایجاد می‌کردند که باعث اذیت و آزار همکاران می‌شد.

وی افزود: همکاران در پایگاه‌های عملیاتی بواسطه دلایل متعددی ممکن است دیر برسند، که هیچگونه تقصیری در دیر رسیدن ندارند. چون احتمالا از پایگاه‌های دور تری می‌آیند و تا رسیدن به محل حادثه، متحمل زمان می‌شوند؛ و تصور شهروندان این است که ماموران با تاخیر و تانی حضور پیدا کردند و این موجب افزایش تعداد درگیری‌ها و تانی‌ها شده است.

میعاد فر بیان داشت: مکاتبه‌ای با دادستان کل کشور انجام شد و خوشبختانه نشستی با حضور معاون حقوقی دادستانی صورت گرفت؛ و برای این امر راهکارهایی را پیشنهاد کردند که ان شالله آن ها را پیگیری کنیم. اول اینکه یکسری شعبه‌های ویژه‌ای در شهرها مسئول رسیدگی به این درگیری‌ها باشند؛ و جرائم تعیین شده به سرعت عملی شده و موجب بازدارندگی مزاحمت ها شود. دیگر راهکار مطرح شده این است که افرادی که مرتکب چنین کارهایی می‌شوند، محکومیت‌های خود را در اورژانس بگذرانند تا با سختی‌ها و تلاش‌های همکاران اورژانس در اقصی نقاط کشور آشنا شوند.

وی تصریح کرد: در بحث مزاحمت‌های تلفنی هم، قرار شده است که تعدادی از این افراد از طریق صدا و سیما به تصویر کشیده شوند. همانگونه که نیروی انتظامی با افرادی که مرتکب سرقت شده اند مصاحبه می‌کند، ما نیز به موجب بازدارندگی این کارها را انجام دهیم؛ و موارد دیگری که طی آن‌ها همکاران ما بتوانند در شرایط ایمن به سر ببرند و سلامتی خودشان را حفظ کنند

میعاد فر، رئیس سازمان اورژانس کشور درخصوص افزایش آمار این اتفاقات بیان داشت: آمار مزاحمت‌ها امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. فراوانی آن در شهرهای مختلف اتفاق افتاده و این مسئله باعث شده است که از قوه قضائیه درخواست کنیم که در رابطه با این مسئله به ما کمک بکند.

وی در خصوص اقدامات حقوقی سازمان اورژانس درباره این مزاحمت‌ها گفت: در هر اتفاقی، حوزه حقوقی سازمان اورژانس تا نتیجه گیری نهایی پیگیری انجام می‌دهد تا محکومیت ایجاد شده و موجب بازدارندگی شود.

وی افزود: چندین مورد نیز محکوم شده و تنبیهاتی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته شده است؛ و درحال بررسی هستیم که افراد بخشی از این محکومیت ها را در قسمت‌هایی که نیازمند نیرو است بگذرانند و در مدت محکومیت به ما کمک کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.