مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از تهیه هفت پروژه تأمین پایدار آب شرب شهرها و روستاهای استان برای مقابله با چالش‌های آب شرب خبر داد.

پروژه هفت‌گانه مقابله با چالش‌های آب شرب در شهرها و روستاهای خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، حسین امامی این چالش‌ها را مربوط به حوزه‌های تأمین، توزیع و مصرف آب دانست و راهکارهای برون رفت از وضعیت موجود را برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی همچنین از خشک شدن منابع سطحی در استان خبر داد و پراکندگی زیاد روستاها را موجب افزایش هزینه‌های آب‌رسانی به ۵۲۷ هزار مشترک روستایی در استان دانست.

وی همچنین از محدودیت و کمبود شدید منابع آب زیرزمینی، افزایش چشمگیر هزینه‌های راهبری و اجرای پروژه‌ها، فرسودگی شبکه‌ها و خطوط انتقال و عدم پاسخگویی زیرساخت‌ها به دلیل رشد جمعیت به عنوان برخی دیگر از مشکلات بخش آب استان نام برد.

امامی همچنین بر تأمین فوری ۳۱ دستگاه تانکر آب‌رسان تأکید کرد و افزود: عقد قرارداد با دارندگان تانکرهای بخش خصوصی و استفاده از منابع آبی در اختیار ارگان‌های اداری، نظامی و انتظامی در دستور کار آبفا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی حفر، تجهیز و جابجایی چاه‌ها، ۱۰۷ کیلومتر برق‌رسانی، اجرا و بازسازی ۹۰۰ کیلومتر خط انتقال و ساخت مخزن به ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۳۲۰ مترمکعب و احداث و بازسازی ۲۴ ایستگاه پمپاژ در شهرها و روستاهای خراسان رضوی را از اهداف و برنامه‌های مقابله با چالش‌های آب شرب استان دانست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.