با توجه به اینکه دارندگان فیش‌های عمره با ودیعه‌گذاری 150 تا 200 هزار تومانی امکان ثبت‌نام در کاروان‌ها را ندارند، سازمان حج و زیارت امکان تبدیل این فیش‌ها را فراهم کرد.

دارندگان فیش‌های قدیمی عمره چگونه ثبت‌نام کنند؟

به گزارش قدس آنلاین، افرادی که فیش عمره قبل از سال ۸۷ دارند، با فیش‌های قدیمی نمی‌توانند در کاروان‌ها ثبت‌نام کنند.

دارندگان فیش عمره در دهه ۷۰ با قیمت ۱۵۰ هزار تومان در پست بانک ودیعه‌گذاری کرده بودند که این افراد برای نام‌نویسی در کاروان‌ها باید به شعب منتخب پست بانک مراجعه و پس از بستن حساب، فرم تأییدیه از بانک گرفته و آن را در اداره حج و زیارت استان خود ثبت کنند.

همچنین دارندگان فیش عمره که تا پایان سال ۸۵ با قیمت ۲۰۰ هزار تومان در بانک ملی سپرده گذاری کرده بودند، باید به همان شعبه صادرکننده مراجعه و فیش خود را به فیش‌های ۸۰۰ هزار تومانی تبدیل کنند. مدیر یکی از دفاتر زیارتی علی سماتی می‌گوید «برای دارندگان فیش‌های قدیمی عمره، اولویت ۳۰۱ صادر می‌شود.»

دارندگان فیش‌های قدیمی عمره چگونه ثبت‌نام کنند؟

اولویت‌های یک تا ۴۰۰ می‌توانند به عمره اعزام شوند که البته در برخی از استان‌ها با توجه به استقبال نشدن از این سفر، اولویت‌ها تا ۶۰۰ هم امکان نام‌نویسی دارند.

فیش‌های قدیمی ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی «به صورت رایگان» به فیش‌های ۸۰۰ هزار تومانیِ سال ۸۶ به بعد تبدیل می‌شوند. در آن سال‌ها، متقاضیان عمره با این مبالغ، حدود ۶۰ درصد هزینه نهایی سفر را که کم‌تر از ۵۰۰ هزار تومان بود، ودیعه‌گذاری کرده بودند. اکنون سازمان حج و زیارت «هزینه نهایی عمره را ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان» اعلام کرده است.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.