در میانه جنگ غزه، حال به نظر محور مقاومت با گسترده کردن دامنه درگیری با اشغالگران از یک طرف به دنبال برداشتن تمرکز آنها ازغهز بوده و از سوی دیگر در پی تحمیل خسارت اقتصادی در میدانی وسیع تر به اشغالگران است.

 گسترش جبهه مقاومت به اقیانوس‌ها / کشتی رژیم‌صهیونیستی در سواحل هند هدف حمله پهپادی قرار گرفت

شرکت امنیت دریایی انگلیسی امبری روز گذشته از حمله به یک کشتی تجاری در فاصله 320 کیلومتری از منطقه «وراوال» در نزدیکی سواحل غربی هند و وقوع انفجار و آتش سوزی در آن خبر داد. در پی آن رسانه‌های هندی با انتشار جزئیاتی اعلام کردند کشتی مورد حمله قرار گرفته توسط هواپیماهای بدون سرنشین در اقیانوس هند، یک نفتکش با بار مواد شیمیایی متعلق به رژیم صهیونیستی بود که با پرچم لیبریا حرکت می‌کرد. نفتکش MV Chem Pluto در حال حرکت از عربستان سعودی به شهر بندری منگلور بوده است. طبق این گزارش خدمه آسیبی ندیده و آتش سوزی مهار شده است.

سناریوی نخ نما علیه ایران

هنوز مشخص نیست، مبدا این هواپیمای بدون سرنشین کجا بوده و هیچ گروهی مسئولیت حمله را به عهده نگرفته است. با این حال از همان لحظه ابتدای رخداد، در سناریوی نخ نما محور غربی – عبری با پیگیری خط رسانه ای هماهنگ، حمله را به جمهوری اسلامی ایران نسبت داده و مدعی شدند که این اقدام توسط تهران صورت گرفته است. ارتش رژیم صهیونیستی هم در نخستین واکنش خود مدعی شد که یک پهپاد از مبدا ایران به نفتکش ما آسیب وارد کرد. یدیعوت آحارونوت هم نوشت: پهپادی که به یک کشتی مرتبط با «اسرائیل» در سواحل هند حمله کرد، از خاک ایران شلیک شده و مانند حملات قبلی توسط حوثی ها از منطقه باب المندب پرتاب نشده است. این نخستین اقدام ایران است! نیروی دریایی انگلیس هم مدعی شد: بعید میدانیم که این کشتی توسط یمن مورد اصابت قرار گرفته باشد چون از سواحل یمن صدها کیلومتر فاصله دارد. کاخ سفید نیز شب جمعه ایران را متهم کرد که در حملات شورشیان حوثی در یمن علیه کشتی های تجاری در حال رفت و امد در دریای سرخ دست داشته است. در بیانیه آمریکایی ها آمده است: دولت مذهبی تهران پهپادها و موشک ها و همچنین اطلاعات تاکتیکی را در اختیار حوثی ها قرار داد که به حملات آنها به کشتی ها کمک می کرد.

مقاومت و گسترش میدان درگیری

به نظر می رسد رژیم صهیونیستی که یارای مقابله با گروه های مقاومت را ندارد حال با اتهام زنی به ایران در وحله نخست به دنبال منحرف کردن افکار عمومی از آنچه در غزه می گذرد هست و در گام دیگر می خواهد با مطرح کردن ایران، جمهوری اسلامی را به عنوان مقصر جلوه داده و به این طریق ایالات متحده را به رویارویی مستقیم با تهران بکشاند. از سوی دیگر این ادعا می تواند تلاشی برای تنش‌زایی میان ایران و هند و از سوی دیگر گامی رسانه ای برای کم توان جلوه دادن گروه‌‍‌های محور مقاومت باشد.

اما حمله به کشتی صهیونیسیت در اقیانوس هند بعد از سلسله حملات موشکی و پهپادی اخیر نیروهای مسلح یمن به کشتی‌های مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ رخ داده است. در میانه جنگ غزه، حال به نظر محور مقاومت با گسترده کردن دامنه درگیری با اشغالگران از یک طرف به دنبال برداشتن تمرکز آنها از غزه بوده و از سوی دیگر در پی تحمیل خسارت اقتصادی در میدانی وسیع تر به اشغالگران است. در این راستا روز جمعه رسانه‌های اسرائیل از حملات پردامنه حزب‌الله لبنان به اهداف مهم صهیونیستی در شمال سرزمین های اشغالی خبر دادند. همچنین مقاومت اسلامی عراق بعد از حمله به بندر ایلات در حمایت از مردم فلسطین، اعلام کرد میدان گازی کاریش به عنوان یک هدف حیاتی متعلق به رژیم صهیونیستی را در دریای مدیترانه مورد حمله قرار داده است. این حملات پر دامنه محور مقاومت علیه اهداف غربی – عبری در حالی است که آمریکا هفته پیش از تشکیل ائتلاف دریایی با مشارکت 10 کشور و با هدف مقابله با حملات رزمندگان یمنی در باب المندب و دریای سرخ خبر داده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.