معترضان انگلیسی در جدیدترین اعتراضاتشان در حمایت از مردم فلسطین خیابان‌های محل تجمع فروشگاه‌های پوشاک سرشناس و محلهای تردد خریداران ایام نزدیک به عید سال نوی میلادی در مرکز لندن را هدف تظاهرات قرار دادند.

تظاهرات انگلیسی‌ها علیه شرکت‌های پشتیبان رژیم صهیونیستی

به گزارش قدس آنلاین، معترضان حامی فلسطین با راهپیمایی در مرکز شهر لندن در تردد خریداران ایام کریسمس اختلال ایجاد کرده و از آنها خواستند برندهای معروف پوشاکی که حامی رژیم صهیونیستی هستند را تحریم کنند.

به نوشته خبرگزاری «پرس اسوسیشن»، صدها تن از این تظاهرکنندگان در میدانها و خیابانهای محل قرارگیری برندهای مهم پوشاک در شهر لندن شامل میدان «سوهو»، خیابان «آکسفورد»، خیابان «ریجنت» و خیابان «کارنابی» راهپیمایی کرده و ابتدا در برابر فروشگاه برند «پوما»، شرکت تولید پوشاک ورزشی که اسپانسر تیم فوتبال رژیم صهیونیستی است، تجمع کرده و خواستار تعطیل شدن این فروشگاه شدند.

این معترضان اعلامیه‌هایی حاوی فهرستی از برندهای پوشاک و مُد حامی رژیم صهیونیستی توزیع کرده و تحریم این برندها از جمله پوما را خواستار شدند.

تظاهرکنندگان لندنی در ادامه این تظاهرات به سراغ فروشگاه‌های برند پوشاک «زارا» رفته و با تجمع در برابر آنها شعار «پشتیبانی از نسل‌کشی را متوقف کنید» سر دادند.

اوایل ماه جاری میلادی شرکت زارا تصاویری تبلیغاتی را پخش کرد که به دلیل تمسخر  ویرانی‌های نوار غزه و تصاویر شهدای کفن پوشیده فلسطینی در این تبلیغات خشم بسیاری از مردم را بر انگیخت و این شرکت بعدا تحت فشار اعتراضات، این تصاویر را حذف کرد.

دو فروشگاه شرکت زارا در مرکز لندن در پی مشاهده تظاهرات حامیان فلسطین درهای خود را بسته و نیروهای حراست را در اطراف خود مستقر کردند.

معترضان تظاهرات خود در مرکز لندن را ابتدا از مبدا میدان سوهو با سر دادن شعار«فلسطین را آزاد کنید» و تکان دادن پرچم‌های فلسطین شروع کردند.

تظاهرات آنها در ادامه به خیابان ریجنت کشیده و باعث متوقف شدن ترافیک خودروها و تعطیلی فروشگاه‌ها شد.

آنها سپس در خیابان کارنابی مقابل فروشگاه پوما تجمع و ورودd این فروشگاه را مسدود کرده و علیه آن شعار دادند.

حامیان فلسطین در اعلامیه‌هایی که توزیع کردند نوشتند: «در ضمن یک نسل‌کشی کریسمس همیشگی در کار نیست. بریتانیا در نسل‌کشی همدست است. نسل کشی در فلسطین را حمایت مالی نکنید. اسرائیل را تحریم کنید.»

تظاهرکنندگان در ادامه ترافیک خودروها در خیابان آکسفورد را نیز متوقف کردند.

آنها در شعارهایشان از خریداران انگلیسی خواستند شرکت‌های پشتیبان رژیم صهیونیستی را تحریم کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.