استاندار خوزستان گفت: تا پایان سال ۱۴۰۴ تمام فلرها خاموش می‌شود و برای مصرف سایربخش ها تبدیل می‌شود.

جمع آوری فلرهای نفتی در خوزستان

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر حسینی‌محراب امروز در نشست با اصحاب رسانه و فعالان خبرگزاری‌های خوزستان با اشاره به دیدار مردم خوزستان با رهبری معظم انقلاب، اظهار داشت: دیدار روز گذشته با رهبر معظم انقلاب یک دیدار مهم و تاریخی بود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالات اصحاب رسانه پیرامون توسعه نامتوازن خوزستان، افزود: یکی از مسائل خوزستان مسئله زنجیره تولید است و باید بتوانیم این زنجیره تولید را در استان شکل دهیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: در صنایع باید هم زمان صنایع پایین دست و بالادست و خوشه‌های صنعتی را داشته باشیم و این محور می‌تواند اشتغال آفرین و توسعه‌گرا باشد و اگر غیر از این باشد روند کامل شکل نمی‌گیرد.

حسینی‌محراب ادامه داد: یکی از محورهای توسعه متوازن داشتن نیروی انسانی آموزش دیده و تربیت یافته علمی است و باید مراکز علمی ما این چرخه آموزش را تکمیل کنند و در کنار هر صنعت باید نیروی متناسب با آن تربیت شود.

وی ادامه داد: برای توسعه استان و اشتغال پایداری مسئله خوشه‌های صنعتی در دستور کار استان است و باید بتوانیم زنجیره تولید را کامل کنیم. خوشه‌های صنعتی از سوی فرمانداران در روستاها در حال پیگیری است و بخشی از خوشه‌های صنعتی در شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود و فرمانداران از تجارب دیگر استان‌ها بازدید کردند.

استاندار خوزستان عنوان بیان کرد: در سال‌های دهه ۸۰ برای مقابله با رانت مصوب شده است که کالاهای تولیدی فولاد و پتروشیمی در تهران عرضه شود که برای تامین نیاز استان و کاهش هزینه‌ها بورس کالای خوزستان راه‌اندازی می‌شود.

حسینی‌محراب با اشاره به اهمیت بورس کالا، گفت: بورس کالا به صورت متمرکز در تهران شکل گرفت و همه عرضه‌ها نیز در بازار بورس کالا مطرح شد. اکنون با وجود این که شرکت فولاد ورق‌ها را عرضه می‌کند، اما باید بورس از تهران خریداری شود که این مسئله موجب بالا رفتن قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود، بنابراین دنبال این هستیم بورس کالا را در خوزستان راه‌اندازی کنیم تا بخشی از توزیع کالاها در استان انجام شود.

وی با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به خوزستان عنوان کرد: مسئله تهاتر نفت از سوی مجلس شورای اسلامی در سال گذشته و برنامه هفتم لغو شد. با توجه به این رخداد، استان از تامین بودجه بخشی از مصوبات سفر اول که بنا بود از طریق تهاتر نفت تامین شود محروم ماند.

استاندار خوزستان گفت: بخشی نیز مربوط به پلاک خودروهای اروندی بود که مقرر بود با تبدیل پلاک خودروهای اروندی به پلاک ملی، بخشی از بودجه تامین شود که از این بخش نیز تاکنون محروم هستیم.

حسینی‌محراب افزود: در سفر دوم هیئت دولت به خوزستان نیز حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شد که برخی از مصوبات به دستگاه ها داده شد و برخی از مصوبات هنوز اعلام نهایی نشده است. حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان از این مصوبات به بخش‌های دستگاه‌های مختلف اعلام و اعتبار تخصیص داده شده است.

استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر می‌توان گفت همه مسئولیت‌های اجتماعی در استان هزینه یا تبدیل به طرح نشده به همین دلیل این مسئله با اولویت شهرهای نزدیک به صنایع و سپس همه استان برنامه‌ریزی می‌شود.

وی رفع منابع آلایندگی و مسایل مرتبط به آن را از مهم‌ترین دغدغه‌های خود برشمرد و توضیح داد: منشا آلودگی‌های هوای استان فلرهای نفتی، آلایندگی ناشی از فعالیت کارخانه‌ها درون شهری مانند کربن بلک، سوخت‌های غیراستاندارد، سوزاندن مزارع کشاورزی و نیشکر، زباله‌ها، آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم به ویژه در بخش عراقی است که برای مقابله با آن‌ها اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی از سوی وزارتخانه‌های مربوطه در دستور کار قرار دارد.

حسینی‌محراب بیان کرد: بنا بر اعلام اوجی وزیر نفت، تا پایان سال ۱۴۰۴ تمام فلزها خاموش می شوند و برای مصرف سایر بخش‌ها تبدیل می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.